2019-10-24

Ce-ar fi dacă? Jocul cuvintelor


Ce-ar fi să vorbim despre un far de altădată, un ghid strălucitor in noapte care ieri călăuzea marinarii și care azi e relicvă sau, poate, un ecou din trecut materializat din voința oamenilor care iubesc istoria și cărora, uneori, le pare rău că e-mail-ul a ȋnlocuit misiva, ducȃnd cumva la blazare, ȋntr-un joc devenit anost, unde entuziasmul e mai puțin debordant, sub un cer mai puțin albastru?
Exercițiu de imaginație: Jocul celor 12 cuvinte găzduit de Eddy pe blogul său, Cartim.
Cele 12 cuvinte: misiva, debordant, vointa, cer, blazare, ecou, far, azi, ghid, ieri, anost, joc.

12 comentarii:

  1. Ce frumos! Ce-ar fi? Cred că ne-ar face bine :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Potecuta!
      Am afla ca cele mai multe faruri din lume au fost demolate. :)

      Ștergere
  2. Cand eram mai mica, imi placea seara sa ma uit pe geam, de la Tanti, spre port. Era un far acolo si imi placea asa mult cum lumina! :)
    Tot de acea mare, de acel far, de acele locuri, care acum au devenit ale strainilor, de o vara inainte de scoala, e legata si prima mea misiva, scrisa pe hartie cu iepuras, pentru verisoara mea si Tanti. Oare chiar am trimis-o? Pare o vesnicie de atunci... dar imi amintesc adresa scrisa pe o hartie si un plic si tot. Deci cred ca asa a fost...
    :)

    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amintirile raman frumoase, indiferent cine detine ceva anume si chiar daca ceva anume nu mai exista azi. Refuz sa-mi umbresc amintirile frumoase cu "neplacutele" din prezent. :)
      :) Ce dragalasa esti! "Am trimis, n-am trimis?" Ai trimis! <3
      Pupici cu drag! <3

      Ștergere
  3. Cr-ar fi dacă am face jocul să nu mai fie anost, să nu mai ajungem la blazare, iar farurile să ne lumineze cu adevărat viața?!? 😁
    Duminică binecuvântată să ai, Diana dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gand la gand cu bucurie! :)
      Iti multumesc, Dana draga! <3
      Zile senine iti doresc!

      Ștergere
  4. Am vrut să pun in versuri gândurile tale. Dar a ieșit altceva. Pentru că am fost vara aceasta pe coasta dalmată. Din balconul apartamentului în care am stat se vedeau vreo patru sau cinci faruri pulsând în noapte pe insulele din jur.
    Așa cum ți-am promis:

    Un far pe țărm stâncos de mare,
    ghid pentru bravi corăbieri
    ce spintecau prin val carare
    cu vântul prins în vele ieri,

    e azi, asemenea, un astru
    în calea altor marinari
    când zarea pierde din albastru
    și aripi de-ntuneric mari

    se-ntind pe cer noapte de noapte.
    El luminează debordant
    când se croiește drum din șoapte
    între cârmaci și comandant.

    Când valul spart la țărm de stâncă
    rostogolește un ecou
    în noaptea tainică, adâncă,
    acea lumină cu halou

    din aburi destrămați din mare
    e pacea inimilor lor
    pe apa neîndurătoare
    care li-i drum amăgitor.

    Nu-i joc și nu-i loc de blazare,
    voința nu se lasă roasă
    când e atâta depărtare
    între covertă și acasă.

    Un trai anost și-un dans de iele
    se-nlănțuie zi după zi.
    Deasupra dorm aceleași stele
    și-acum, și când ei n-or mai fi.

    Se schimbă farurile totuși,
    și porturi... care par la fel.
    Sunt delte unde printre lotuși
    surâs pe chipuri de oțel

    mai înflorește câteodată.
    Dar cel mai tainic din surâsuri
    și cel din care-i adăpată
    speranța - paznic peste-abisuri -

    e cel iscat când prin eter
    sau pe-o hârtie parfumată
    sosește-un gând plin de mister
    într-o misivă așteptată

    de unde doru-și are leac,
    de unde farul luminează
    astăzi la fel ca peste veac
    și dragostea e veșnic trează.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din nou, m-ai lasat fara cuvinte! :) Am sentimentul ca nu stii sa vorbesti in proza - si mi se pare minunat cum reusesti sa faci (din aproape tot) poezie.
      Am "vazut" farurile despre care scrii ca pulsau pe insule si am vazut drumul marinarilor, am simtit parfumul misivei. :)
      Iti multumesc pentru poezia care da valoare acestei postari. <3

      Ștergere
    2. De vorbit în proză, știu să vorbesc. De scris, să știi că mi-e greu. Parcă e prea multă libertate și mă împrăștii fără rost.
      Mă bucur că ți-a plăcut poezia și îți mulțumesc și eu pentru scânteie, că mă uitam la cuvinte și habar n-avem de unde să le apuc și unde să ajung cu ele.

      Ștergere
    3. Cu drag,

      Ma simt flatata, desi stiu ca nu am vreun merit. :) Nu multi stiu aprinde un foc frumos dintr-o scanteie.

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.