2019-10-08

O gutuie la plimbare. Jocul cuvintelor


gutuie gălbioară, nici prea mică, nici prea mare, ședea pe-un pervaz. Se simțea cam izolată, singură în toată casa. Soarele, matinal, i-a trimis câteva raze, strecurate-n mod dibaci prin frunzișul arămiu, ca un fel de provocare. Rostogol, încet-încet, gutuia cea gălbioară a planat ca dintr-un zbor, și-a aterizat forțat într-un coșuleț banal plin cu bobițe de in. Se gândea acum, mirată, dacă boabele o simt. Le-a-ntrebat de sănătate, mișcându-se-ncetișor; i-au răspuns c-ar vrea s-o știe dusă, și s-au agitat în coșul lor. Gutuia, puțin cam tristă, și-a luat avȃnt din coș și a nimerit acum pe o punte de beton, printre răsaduri de flori. Era un cumul de parfumuri cum nu mai simțise, o revărsare de frumos cum niciodată nu văzuse. Prinzȃnd mai mult curaj, s-a tot rostogolit, indiferentă încotro, concentrată pe inedit, dorind ca la final să aibă și ea o poveste, alta decât pelteaua ce-i părea rezervată. 
₪₪₪
Exercițiu de imaginație: Jocul celor 12 cuvinte găzduit de Eddy pe blogul său, Cartim.
Cele 12 cuvinte: aramiu, gutuie, revarsare, punte, poveste, cumul, matinal, zbor, banal, in, provocare, simt.

8 comentarii:

  1. Duduie gutuie galbenă ca o lamiae,
    Cu puf ca și rața și gust ca dulceața ... hahahaha
    Adică te-ai vorbit cu Suzana să-mi faceți mie în ciuda că voi aveți gutui și eu nu ...
    Nu prea sunt eu leșinată după gutui, dar îmi aduc aminte de mama, ea făcea mâncare din ele!
    Așa că povestea se încheie fără peltea dar cu "mâncare de "... adică tot în cratiță! Hahahaha
    Să ai o seară plăcută! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi plac versurile! :)
      Nu-nu-nu-nuuuu! Nu vreau sa-ti fac pofta! :)) Mi-am facut si mie pofta! :)) Am cautat gutui, dar prin apropiere de mine n-am gasit! Poate e motivul (inconstient) pentru care am ales sa scriu despre gutuie. :)
      Mancare de gutui! Un deliciu pentru mine! Poate scapa de cratita gutuia din randurile de mai sus. :)
      Multumesc, Ella draga! Seara frumoasa iti doresc sa ai si tu! (am scris intai "gutuie frumoasa" - e clar! daca nu cumpar gutui raman c-un maaaare oooooof!) :) Pupici! <3

      Ștergere
  2. Tocmai ai creat povestea unei gutui saltarete. Poate ca nu se va transforma in peltea sau mancare. Cine poate sti care va fi viitorul ei? Poate un viitor pom? Cu multe gutui!
    Tare dulce povestea. Multumesc de moment, Diana draga! Pupici si o seara minunata! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tocmai pentru a evita sa ajunga printre papilele gustative ale vreunui pofticios a plecat gutuia, rostogol-rostogol, in cautarea unui alt destin.
      Daaaa! Buna ideeee! Va deveni mama gutuilor dintr-un pom cu multe-multe roade-globuri de aur! Perfecta idee! :)
      Cu drag!
      Multumesc pentru compliment, Suzana draga! Seara minunata iti doresc sa ai si tu! Pupici! <3

      Ștergere
  3. ''Galbena gutuie/ Dulce amaruie/ Lampa la fereastra/ Toata iarna noastra.'' Mi-ai amintit de cenaclu. Frumoasa ideea de saritura. Zambesc. Pupiciii. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Am uitat versurile! E drept, nu am fost niciodata la cenaclu.
      Multumesc, Ina. :)
      Zi frumoasa iti doresc! Pupici! <3

      Ștergere
  4. Fir-ar sa fie. Ca eu la peltea ma gandeam de la bun inceput. Ce gutuie amaruie! :)))))
    Mi-a placut enorm cum ai scris <3!!!
    Pupici cu muuuult drag de la mine si matasos <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Gutuie amaruie! :)) Dada! Asa-i zic si eu - inca n-am gasit gutui in piata!!!
      Multumesc, Rux!
      Pupici cu drag, de la mine pentru tine si matasos! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.