2019-10-22

În așteptarea inspirației. Salvăm păpuși

Păpușa mea (15 cm înălțime), pictoriță aspirantă, s-a echipat de lucru, și-a procurat cele necesare și s-a pus pe muncă; de fapt, s-a așezat în fotoliu, pentru că inspirația nu era pe aproape.

La tema 7 Salvăm Păpuși am putut alege între trei variante; am ales atelierul de creație - și mi-a ieșit o “cameră de creație”. Cert este că mi-a plăcut mult de tot să mă joc de-a meșteritul mobilierului, deși nu s-ar prea putea spune că am lucrat mobilier care se ȋntȃlnește, de regulă, ȋntr-un atelier de creație; cum aceasta e o cameră de creație… am mobilat-o ca atare.

Echipamentul de lucru al păpușii e din pânză în culoarea oului de rață. Am gândit “tunica” să lase un umăr gol, dar am uitat să aranjez poza de așa natură și pare doar neglijentă artista mea.
papusa in picioare (foto 1), papusa asezata in fotoliu, cu picioarele sprijinite pe o masuta rotunda si tinand in mana o pensula pentru pictura
Păpușa stă comod într-un fotoliu confecționat din fundul unui pet de o jumătate de litru. Tapițeria e mătase verde - același tip de material ca fusta șcheiencei îmbrăcată în costum tradițional de sărbătoare - umplutura e vată. Pet-ul e colorat în dungi albastre și roz.
materiale si etape lucru fotoliu din plastic
Patul e dintr-o cutie de la bomboane, învelită cu folie autocolantă vernil “în ape”, cu saltea și perne umplute cu vată.
materiale si etape lucru pat din cutie de carton, perne si saltea
Cearceaful e din mătase verde, pernele sunt învelite in material cu flori și pledul e din tricoul verde folosit și la broasca țestoasă. Pernița decorativă cap de pisică e mărțișor, pisica în coșuleț e ascuțitoare.
patul asamblat si asezat cu perne decorative cu floricele, covertura verde si un cap de catel pufos din martisor
La șevalet mi-a plăcut cel mai mult să lucrez. E confecționat din niște piese din plastic recuperate de la o jaluzea verticală avută cândva în balcon. Are înălțimea de 12 cm și lățimea (suportul pȃnzei) de 7 cm. Rama pe care am lipit pânza pentru pictat e din scobitori (5/4,5 cm). Șevaletul acesta nu poate fi reglat pentru că nu aveam în casă ustensilele necesare pentru găurit și n-am avut timp să merg să le iau din atelier.
materiale si etape lucru sevalet in miniatura
În camera de creație mai este un dulăpior - dintr-un pachet de țigări învelit în același tip de folie autocolantă ca și patul, o măsuță rotundă pe care e vasul cu pensule și “borcănașele” cu vopsea. Vasul este o miniatură dintr-un serviciu de cafea (sau ceai) decorativ.
sevaletul in prim plan, cu o pictura inceputa, in atelierul dormitor
Borcănașele sunt bucățele tăiate din paie colorate; pensulele le-am făcut din câteva fire de păr tăiate dintr-un pămătuf pentru pudră, lipite pe bețișoare din scobitori. Se mai văd pe acolo un cățeluș (fost breloc), câteva “picturi” terminate (desene pe bucățele de carton), scoici decorate și… sâmburele de migdală pe care l-am imaginat că fiind un taburet pentru sprijinit picioarele (pentru că nu are articulații, păpușa ar fi arătat hilar așezată în fotoliu (pe verticală nu am știut cum să o fixez), așa că i-am sprijinit picioarele pe “taburet”).
papusa sezand in fotoliu in atelierul dormitor si privind sevaletul, inconjurata de borcanele cu vopsea si pensule
Fotografia pentru joc poate fi văzută în galeria de creații de pe site-ul Provocări verzi.

14 comentarii:

  1. WOW! un wow cu litere mari <3 mai, ce imaginatie ai! esti grozava! minunat ti-a iesit "mobilierul"! si superba inscenarea! ABSOLUT GENIAL!
    Felicitari Diana draga!
    pupici si imbratisari de la trio pentru quattro <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru entuziasm, Carmen draga, si pentru compliment! <3
      Mi-a placut tare mult sa ma joc la aceasta tema! :)
      Multumesc! Multumesc! Multumesc! :)
      Imbratisari si pupici, cu drag, de la quattro pentru trio! <3

      De maine suntem, din nou, trei: Miki pleaca acasa la ea - cred ca simte ca se apropie momentul "intoarcerii acasa"; cand e "la ea acasa" cam o data pe saptamana isi conduce prietena bipeda in statia de autobuz - semn ca vrea aici. :)) Si vine in vizita atunci.

      Ștergere
  2. Felicitări, dragă Diana! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Alex draga! :)

      Ștergere
    2. Doamne, Diana, ce lume specială şi atât de frumosă creezi tu! Te felicit!

      Ștergere
    3. Multumesc pentru complimet, Potecuta! :)
      Imi place sa ma joc, recunosc. :)

      Ștergere
  3. Cat de reusit joc! Ai un mobilier nemaipomenit si papusa arata tare bine. Admirabila munca si indemanare si imaginatie. A iesit fain si sper sa castigi. :) Tinem pumnii. :) O zi bunaaa! Pupiciii

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ina!
      Toti participantii castiga la acest joc. :)
      Zi minunata iti doresc sa ai si tu! Pupici!

      Ștergere
  4. Mi-a plăcut tema ta pe care ai realizat-o de două ori, odată pentru alegerea și ideea de atelier de pictură, dar și creația este foarte frumoasă, Bravooo !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru aprecieri, Stef! :)
      Zi frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  5. Stau și mă tot mir de imaginația ta, întrebându-mă când mai ai timp să le faci pe toate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru compliment, Dana draga! <3
      In ceea ce ma priveste, gasesc timp pentru ca cel mai mult am de lucru la computer (si lucrez de acasa) - sunt obligata sa fac pauze si atunci ma joc. :) In plus, nu am asa-numitele responsabilitati casnice.

      Ștergere
  6. Si in sfarsit aterizez si eu :D in studiorul tinerei pictorite :D.
    Sper ca nu va deranjez din creatie si sunteti bucuroase de oaspete (aia e vopsea acrilica sau pe baza de ulei sa stiu daca ma asez mai langa geam .. lol).
    E foarte realist totul - imi place enom.... divanul ei. Ah ce as trage un pic de somn.
    La un sevalet visez de muuuuuult ;))). Daca era mobil il imprumutam (lol - vezi ce bine ca e fix? ca altfel... :P).
    Imi place mult sevaletul si imi plac si picturile.
    E o artista desavarsita.
    Puuuupici si multumesc ca m-ati primit in vizita, asa, cam intarziata dar din suflet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricand esti binevenita! :) Multumesc ca ai venit!
      Vopseaua este din aceea care nu te-ar alunga din camera! :)
      Iti multumesc pentru apreciere, Rux!
      Te imbratisez cu drag! <3 Spor in tot ce faci! Spor si in orele de somn si de aer curat! :)

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.