2019-10-30

Iubiți și cȃinii vagabonzi

Mihai Constantinescu s-a născut la București, in 4 ianuarie 1946 și a murit ieri, 29 noiembrie 2019, fiind internat in spital din luna mai, cȃnd a suferit un atac cardio-respirator.
Mihai Constantinescu - Iubiți și cȃinii vagabonzi
Mihai Constantinescu a fost unul dintre cei mai cunoscuți interpreți și compozitori de muzică ușoară tradițională românească, fiind autor a zeci de șlagăre care au rămas în memoria mai multor generații. A fost unul dintre puținii cȃntăreți romȃni care mi-au plăcut. In primii mei patru ani de muncă ȋl auzeam zilnic la aparatul de radio care era mereu deschis. După 1989 l-am auzit din ce in ce mai rar, pȃnă nu l-am mai auzit deloc. Din repertoriul lui imi place cel mai mult cȃntecul ”Iubiți și cȃinii vagabonzi” (1994).
Am avut mereu animale de companie. De curȃnd, mi-am pierdut ultima pisicuță pe care o aveam. Deocamdată nu, dar in primăvară vreau să ȋmi iau o pisicuță, pentru că fără ele nu se poate. Mi-ar plăcea să am și un cățeluș, dar nu am spațiu, a declarat artistul pentru wowbiz.ro la ȋnceputul anului 2018.
Ultima strofă și refrenul din ”Iubiți și cȃinii vagabonzi”:
Povestea-aceasta are şi final:
Un câine e un prieten ideal
Te-ascultă, te aşteaptă generos
şi-atunci când nu-i poţi oferi un os
Să nu-i loviţi în suflete ca noi
Nu-i tăvăliţi cu vorbe prin noroi
Oamenii te părăsesc
dar câinii şi la greu te însoţesc
R:
Iubiţi şi câinii vagabonzi
Sunt mai cinstiţi şi uneori mai lorzi
*
Imi place si cantecul “Pisi pis” (2009).

20 de comentarii:

  1. Face parte din copilăria multora şi cred că melodiile astea vor mai fi fredonate şi de alte generaţii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper din tot sufletul sa fie "dus mai departe" cantecul. Nu sunt sigura, dar am sentimentul ca e si un alt artist (sau o trupa?) care il canta - am auzit ceva de genul, dar nu am verificat.

      Ștergere
  2. Îi iubim … cum să nu?
    Exact la asceasta melodie m-am gandit aseara cand am citit ca Mihai a murit! RIP Mihai Constantinescu!

    Bine te regasesc!
    Muah! 😊 Pupicios! 😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit, Ella draga! <3
      Stiu ca tu si aproape toti cei care trec pragul casutei mele virtuale iubiti si cainii vagabonzi. Si tare ma bucur ca e asa! :)
      Si in gandul meu s-a insinuat firesc acest cantec atunci cand am auzit ca nu mai este nici el. Cu doua-trei zile in urma au zis ca si-a revenit din coma...
      Pupici cu drag! <3

      Ștergere
  3. Ce frumos omagiu, in amintirea lui Mihai Constantinescu. "Iubiti si cainii vagabonti'' cred ca-i slagar si ''O lume minunata'', deci va ramane o urma a lui, in urma. Am crescut cu muzica lui, deci Dumnezeu sa-l odihneasca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ina.
      Imi doresc sa fie o urma adanca, greu de sters prin trecerea timpului. :)

      Ștergere
  4. Mereu se intampla sa ne luam cumva ramas bun de la oameni deosebiti!
    Sper ca acolo unde a ajuns, este inconjurat de multa lumina!
    Si ca acum ii este bine!
    Multumesc frumos pentru postare, draga mea Diana! Nu vazusem filmuletul! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E inerent...
      Si eu sper! :) Ultimii ani nu au fost tocmai senini pentru el.
      Cu drag! Daca ti-a placut videoclipul eu pot doar sa ma bucur (desi nu am niciun merit in realizarea acestuia) :)
      Zile senine iti doresc, Suzana draga! Pupici! <3

      Ștergere
  5. oooo vaaaai! ce veste trista! a fost unul din intrepretii români indragiti de mine in copilarie. Ce imi placeau"Un trio formidabil" cu Olimpia Panciu si Marius Teicu <3
    Dumnezeu sa-l odihneasca!
    PS: in lumea noastra, nu mai exista caini vagabonzi... Dar iubim toate animalutele. Sufletele sunt si ele <3
    Te pup Diana draga. Ganduri bune si imbatisari <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pe mine m-a luat prin surprndere vestea; eram in vizita la cineva si am vazut pe o banda - la TV - anuntul despre moartea lui. :(
      Mi-l amintesc impreuna cu cei doi amintiti de tine! Ii vedeam la tv alb-negru (un Temp 6). Ce amintire mi-a rasarit.

      E minunat! La noi in oras mai sunt, dar cel mai adesea in cartierele asa-numite marginase. Cred ca autoritatile nu au interes sa ii adune cu adevarat - de-ar fi inceput inca de pe la mijlocul anilor 1990 nu s-ar fi ajuns aici. Multi caini au ajuns pe strazi si din cauza demolarilor nauce din vremea ultimului dictator comunist... si s-au inmultit, si am ajuns unde am ajuns mai ales dupa ce care mai de care "isi lua caine" si-l lasa liber la imperecheat fara a se gandi ce vor face cu puii, ce vor face puii... :(
      Nici adaposturi pentru caini fara stapan nu sunt?! Inclin sa cred ca nu, pentru ca stiu de pe aici ca multi caini au fost trimisi in Germania pentru adoptie.
      Te pup si eu, Carmen draga! Imbratisari si ganduri bune si de la noi pentru voi! <3

      Ștergere
  6. Mda, păcat, păcat :(
    A fost un iubitor de oameni, de animale și viață !
    Am auzit vestea azi dimineață și m-am întristat puțin :/
    Noi care am crescut cu șlagărele de mici, și ne plac și acum, cum să nu regreți acești artiști care se sting ??
    Să auzim de vești mai bune !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca cei mai multi artisti romani ar fi reusit mult mai mult in cariera lor daca n-ar fi "nimerit"in cenusia epoca de aur. :(
      Cand artistii iubiti mor pare ca si ceva din noi (cat de putin) se duce cu ei.
      Dada! Sa auzim si vesti bune! Maaare nevoie avem de ele! :)

      Ștergere
  7. :(
    Un om minunat! Cand eram foarte mica a fost o data pe la noi <3. I-am "cantat" la muzicuta ... imi amintesc si acum - era un concert cu el si Marina (matusa mea, dar eu ii ziceam verisoara pe atunci, hiihihih) si ceva spectacol de balet.
    E una dintre amintirile mele pretioasa <3.
    Un om foarte natural si bun. :( Am sperat sa isi revina :(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca toti cei care l-au indragit au sperat sa isi revina...
      Ce fain! Eu l-am intalnit (prea mult spus!) doar de doua ori: prima data in copilarie, pe plaja, si sora mea m-a carat dupa ea sa ii ceara un autograf si a doua oara prin 1988, cand - impreuna cu altii - a sustinut un spectacol la Ghimbav, la "caminul cultural" si am avut ocazia sa vorbesc cu el despre maruntisuri. Iti dai seama ca am acceptat sa merg la acel camin cultural numai pentru ca stiam ca va canta acolo si era sansa mea de a-l vedea "pe viu", de aproape. :)) Nu i-am cerut autograf - toata lumea de acolo ii cerea. Acea scurta convorbire este pentru mine o amintire pretioasa... :) Asa imi parea si mie: natural, deschis, bun.

      Ștergere
  8. Dumnezeu să-l odihnească în pace! Un om și un artist deosebit. Un mesager al frumosului și al iubirii. I-am fost fan încă din primii mei ani, când îi fredonam cântecele cu multă pasiune. Îl vom păstra în inimă, alături de toți marii artiști care ne-au bucurat sufletul și care acum cântă... printre stele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel simt si eu. Si-mi pare tare rau ca nici el nu mai e... Mi-a placut mult de el, mi-au placut cantecele lui...

      Ștergere
  9. Dumnezeu să-l odihnească în pace! Îmi amintesc cu drag cum urmăream emisiunea "Ba da, ba nu". Era una dintre bucuriile noastre, copii fiind.
    Și acum în playlist-ul cu muzică pentru David ascultăm cu plăcere câteva dintre cântecele pentru copii interpretate de Mihai Constantinescu...
    Așa este viața, din păcate... Oamenii se duc, rămânem cu amintiri frumoase despre ei și cu zâmbete amare în colțul gurii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi plac si mi-au placut cantecele lui. De "Ba da, ba nu" uitasem! E adevarat, nu am prea urmarit emisiunea, dar imi placeau si clovnul (era o ea, parca) :) si Anca Turcasiu.
      Uneori, zambetul amar se strecoara in suflet...

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.