2022-02-24

Ziua de Dragobete

Luna februarie are 28 de zile și două dintre acestea sunt dedicate iubirii: 14 februarie – Ziua îndrăgostiților și 24 februarie – Dragobetele (zisă și Ziua Iubirii). Prima e sărbătorită internațional, a doua național.

Da, da... Iubirea se sărbătorește în fiecare zi, dar așa cum unii au obiceiul să aniverseze ziua în care s-au cunoscut sau ziua în care s-au căsătorit, de ce n-ar fi aniversate ziua îndrăgostiților, ziua iubirii sau cum s-or mai numi?

Apoi... să fim sinceri! Câți sărbătoresc – în adevăratul sens al termenului – iubirea în fiecare zi? Iubirea e acolo, da, dar e ca și cum se subînțelege, până nu se mai subînțelege – așa că la ce strică să facem o pauză scurtă în astfel de zile și să nu mai subînțelgem, ci să vorbim, să ne gândim doar la cuplul care suntem s.a.m.d.? Zic și io.

Da, da... N-am uitat nici partea comercială. Cine ne obligă să cheltuim peste măsură? Adică, persoana de lângă noi nu ne mai iubește dacă nu-i cumpărăm ceva foarte scump sau nu programăm o ieșire la un restaurant unde prețurile nu sunt scrise în meniu? Dacă răspunsul e "da, nu ne mai iubește", foarte bine! Știm cât valorează dragostea acelora pentru noi și putem pleca fără regrete. E bine să aflăm cât mai curând cum stau lucrurile.

Îmi place ideea de-a aniversa iubirea, de-a aniversa îndrăgostiții. Personal, nu fac nimic special în astfel de zile, dar dacă primesc vreo felicitare, un buchet de flori, dulciuri sau vreun cadou nu mă supăr. La rândul meu, îmi place să ofer cadouri – nu ceva sofisticat și scump, ci mărunțișuri inutile cum ar veni, dar despre care știu că ar plăcea, și la care nu mă gândesc chiar în fiecare zi.

Sunt bune „zilele îndrăgostiților”: ne oprim un pic din alergat, inspirăm adânc, expirăm, ne bucurăm și-apoi reluăm trapul sau galopul cotidian, având în colecția de amintiri una – frumoasă – în plus.

Zic și eu, să nu las tastatură în repaus.

Ce ziceam? Ah, da! Azi e Dragobetele la mare cinste! 

❤ Să iubim, să fim iubiți! ❤

Fapt divers. În calendarul ortodox, Sfântul Ierarh Mucenic Valentin este prăznuit pe 30 iulie – altfel spus, ortodocșii au un Sfânt Valentin și pe Dragobete. 😊

16 comentarii:

  1. Feliz día del amor . Para mi todos los son si mas a alguien y das amor. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias! Es cierto, por supuesto, pero es lindo celebrar el amor de vez en cuando. Te deseo mucho amor!
      Te mando un beso.

      Ștergere
  2. Să iubim și să fim iubiți! Frumos spus! 🌼 Dacă ai timp, te invit la mine pe blog pentru un mic dans de Dragobete. :) ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Jo! ❤️ 🍀
      Am fost! Am considerat videoclipul un cadou (si) pentru mine - mi-a picat foarte bine, dupa aproape doua zile de "energii negative". Azi e mai senin - la propriu si la figurat. 😊

      Ștergere
  3. Aniversările sunt plăcute, zic și eu ca să nu stea tastaura....
    Să iubim și românește, după ce am văzut cum a fost americănește acum două săptămâni! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa, asa, sa nu lasi tastatura! 😊
      Iubirea e numai una! Se simte la fel, chiar daca e celebrata altfel. 😊

      Ștergere
  4. PS De Sf. Valentin din vară mă aștept să ne amintești când publici calendarul lunii iulie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Calendarul e scris, nu voi face unul nou, dar daca nu-mi scriai despre nu ma gandeam sa-l amintesc pe Valentin in iulie; nu mi-am dat seama nici cand am scris acea fila, desi il mai amintisem pe blog pe "Valentinul ortodox"! 😊 Voi actualiza calendarul. Multumesc! ❤️

      Ștergere
  5. Să iubim atunci și să fim iubiți în fiecare zi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-o facem! Chiar daca, uneori, e mai putin usor. 😊

      Ștergere
  6. M-ai răcorit frumos şi elegant, Diana! Nu înţeleg de ce simţim nevoia să aruncăm în ceilalţi cu propriile frustrări şi de ce nu încăpem de o zi care nu ne cere nimic şi nu ne ia nimic cu forţa. Că "eu nu am nevoie de o zi a iubirii", aşa cum spun cei care fac asta, e perfect. Dar ce vină are biata zi că au ei o problemă cu semnificaţia ei? Şi de ce-s cei care o sărbătoresc mai puţin buni decât ei, cei care stau încruntaţi şi aruncă flăcări pe net?
    Nu-i înţeleg şi nici nu cred că merită efortul de a-i înţelege.
    Să ne fie cu iubire şi linişte. Şi pace!
    Zi bună îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Potecuta draga, asa simt si eu. Cred ca nu as fi scris despre de-a lungul timpului, dar in fiecare an apar cei care "sarbatoresc zilnic iubirea"... Poate ca o traiesc, nu zic nu, dar n-o sarbatoresc in adevaratul sens al termenului - si nici nu trebuie s-o faca, dar sa nu strice bucuria celorlalti (bucurie pe care, de fapt, nu le-o strica, desi par ca depun toate eforturile). 😊 Am senzatia ca cei care arunca flacari sunt invidiosi pe cei care se bucura in astfel de zile cum se bucura cei mai multi copii cand primesc ciocolata. 😊
      Multumesc! Cu iubire, liniste si pace sa ne fie! Zi frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  7. Cum spuneam, dragostea este un sentiment special, pe care il intelegem partial, dupa parerea mea. Chiar daca ar trebui sa ne 'scalde' zilnic, cred ca e bine sa fie si o zi anume, nu de alta dar incep sa abunde floricele pe aici, ceea ce imi place enorm.
    Mai pe la inceputul blogaritului am inaugurat o rubrica de 'cuvinte inflorite', care chiar daca are putine postari, una este despre ziua de azi:
    https://suzanamiu.blogspot.com/2014/02/dragobete.html
    Un pic naiva cumva exprimarea, dar nu as schimba-o nici acum!😊
    Sper ca aceasta zi sa-ti aduca bucurie si zambete.
    Si as spune ca 'trapul si galopul cotidian' trebuie rafinat si otimizat... spre binele sufletelului nostru!
    Pupici si La Multi Ani de Ziua de Dragobete! Sa fii iubita!
    Pupici, Diana draga!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "A intelege" este un verb al ratiunii, sa zic asa. Dragostea (iubirea) si ratiunea nu prea au loc la aceeasi masa, si nu pentru ca s-ar certa 😊 Poate ca acesta e motivul pentru care nu o intelegem; e ceva ce nu poate fi, efectiv, explicat... prin gandire, nici chiar de cei care o traiesc. Ratiunea poate fi de ajutor omului care pierde iubirea sau traieste una neimpartasita, dar cel care iubeste nu-si poate "ucide" sentimentul chiar daca ratiunea ii striga "nu merita!" 😊

      E bine sa le rafinam, da, doar ca trebuie mai intai sa imblanzim mustangul care e viata. 😊
      Iti multumesc, Suzana draga! La multi ani de iubire! Zile fericite iti doresc! ❤️ Pupici cu drag! 😊

      Si mie imi plac floricelele (si inimioarele) Pentru a avea un camp de flori, o gradina frumoasa trebuie mai intai sa plivim buruienile, apoi sa avem grija de flori. 😊
      Am vazut inimioarele si laleaua! 🌼 Multe am pierdut dintre postarile tale si nu cred ca voi reusi sa "recuperez".

      Ștergere
  8. A fost o zi cu o puternică încărcătură negativă. Am plecat de la facultate în fuga după sofi, aveam impresia ca nu mai ajung sa îmi iau copilul de la Gradinita! Sunt foarte îngrijorată pentru ce va urma...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel am simtit si eu ziua... Simteam o neliniste neinteleasa inca din 23, dar nu cred ca din cauza a ceea ce se intampla la granita Ro. Sper sa fie totul doar o aratare a muschilor... Isi bat joc de noi bogatasii lumii care au functii politice de presedinti/sefi de stat/premieri...

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.