2022-02-15

Felicitare și mărțișor din fire

Dacă Niko n-ar fi specificat „spirelli card” aș fi fost total în ceață – una deasă! Un mărțișor din fire aș fi meșterit, dar o felicitare?! Nu-mi imaginam cum ar putea fi. Sigur, aș fi căutat online, dar cine știe dacă aș fi obținut rezultatele scontate. Oricum am căutat pe net, pentru că nu aveam idee ce înseamnă "spirelli card", și-am găsit modele superbe! Puține șanse de-a atinge perfecțiunea / frumusețea acelora, dar am făcut ce m-am priceput. Și ce m-am priceput se vede mai jos.👇
Neavând șabloane pentru suportul firelor am decupat un rotund și l-am tăiat c-o foarfecă zimțată. Am urmărit un filmuleț, să văd cum se face, dar nu-mi iese mijlocul frumos, regulat. Poate că trebuie „zimți” în număr par – habar n-am.

Felicitarea. Am făcut trei floricele, pe care le-am lipit pe carton. Tulpinile florilor sunt decupate, din carton verde, tot cu foarfeca zimțată, și-am „răsucit” fire – verzi – și pe ele, printre zimți. Cred că ar fi trebuit să-i aplic un fluturaș, o fundiță, ceva, pentru că-mi pare cam „sărăcuță”. Aș minți să zic că nu arată bine (în realitate, cel puțin) dar îmi pare neterminată. În mijlocul florilor sunt lipite mărgeluțe de nisip.👇

Mărțișorul e făcut pe același sistem, doar că „bulina” din carton e mai mare 
și am folosit fir roz din bumbac bucle (adică ață „încrețită” – nu știu dacă are o denumire specifică). In centrul rămas liber am lipit o "bulină zimțată" lucrată cu fire mătăsoase subțiri - alb și albastru - ca în cazul florilor de pe felicitare.👇
Da, știu! Mărțișorul seamănă mai mult a cocardă decât a mărțișor, dar altul n-am.

În mijloc am combinat vopsea acrilică (albastru și galben) și fără a lăsa vopseaua să se usuce am presărat mărgeluțe de nisip în culori „asortate”; când s-a uscat vopseaua s-au lipit mărgeluțele și pentru a fi foarte bine fixate (dar să și lucească) am lăcuit „centrul”. E modul în care am lucrat, cândva, multe mărțișoare, dar pe „suport” din foaie de aramă.

Pe marginea mărțișorului am aplicat lipici cu sclipici rozaliu. Mijlocul mărțișorului îmi place cum arată, dar n-am reușit și o poză care să ilustreze realitatea, măcar un pic mai fidel.

Primul gând, citind „mărțișor din fire”, s-a dus către „ciucurii” alb-roșu:

Când am văzut ce-a ieeee
șiiiit a trebuit să aleg altă variantă – așa m-am ales cu o cocardă care are șnur de mărțișor.

Aceasta este „tema” cu numărul șapte din Calendarul ReCreativ, o provocare lansată de Niko la începutul anului.

26 de comentarii:

  1. que bellas estructuras haces Diana con materiales asequibles y realizando estupendas combinaciones donde resaltan los colores y cogen matices diferentes con el uso ya sean prendedores ,muñecos y adornos ...gracias por compartir tan delicados trabajos de artesania ...,espero tengas un feliz fin de semana Diana , mis saludos,atentamente. jr.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias por el cumplido y por la visita.
      Te deseo una buena semana, Jose Ramon!
      Saludos amistosos!

      Ștergere
  2. Foarte faină felicitarea! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  3. O colectie roz! Da stiu ca ai muncit ceva! Cred ca la felicitare as fi lipit din carton verde doua frunze! Eventual facute tot cu foarfeca cu model. Imi place ideea margelelor de nisip, insa eu tot vreau sa le insir si numai la gandul asta ma ia cu frison. Rozul ala arata pufos! Iti vine sa-l mangai! Bravo. Imi place efectul. Cu felicitarile nu ma avant, chiar daca martie se apropie pe repede inainte. Floricica din video are 10 petale. Nu stiu daca e chiar important, sa fie numar par. La urma urmei procesul se poate repeta total sau partial de cate ori vrei, pentru efect.
    Pupici si spor la tot, Diana draga! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost mai usor decat ma asteptam, dar numai dupa ce am "prins miscarea". :)) Aveam sentimentul ca mi se blocheaza creierul in timp ce invarteam firele!
      Ptiu! :)) Cred ca mi s-a blocat, totusi, creierul! Citind ce ai scris despre frunze ma gandeam... "unde frunze"? :))) Tulai! cum zice englezul! Nici prin cap nu mi-a dat ca florile au si frunze! :))) Cel mai firesc lucru din lume, la flori: frunze! :))

      E posibil sa conteze numarul "petalelor", pentru a iesi "centrul" armonios, dar nu am avut rabdare sa numar - pe cale de consecinta... e posibil sa fi avut "zimti" in numar par. Clar! Spirelli card imi zapaceste neuronul! :))

      Se insira super usor margelutele, daca ai acul potrivit si pentru cele mai mici gaurele. Asa mi se pare mie... Le pun in capacele diferite (pe culori) si cu varful acului le culeg pe cele necesare. Inainte de a incepe desenez o schita despre cum vreau sa fie: combinatia de culori si, eventual, "modelul".
      Iti multumesc, Suzana draga! ❤️ La fel si tie! Pupici! 😘

      Ștergere
    2. Multumesc pentru pontul cu margelele.
      Stii ce imi trece prin cap? Cum ar arata o simulare a atei utilizand carioci? Pana la urma poate fi un joc de linii simpatic...
      Pupici!❤️😘

      Ștergere
    3. Cu placere. Am uitat: sa nu pui multe deodata in capacel, sa poti culege fara efort.

      Uoaaaau! :)) Cred ca neuronul meu ar muri in chinuri! Poate ca tu vei reusi, dar nu stiu daca ar trebui sa ma incumet si eu. Hm. Poate ca ar trebui... sa scap de senzatia aceea de "gat stramb" pe care parca o simteam cand am infasurat primul fir! :))
      Pupici! 😘 ❤️

      Ștergere
    4. Spirelli card nu amfacut niciodata pana acum, urmeaza sa fac și eu, dar tehnica seamana foarte mult cu cea a felicitarilor cusute care sunt printre preferatele mele sau cu String art. Acolo stiu ca toate cercurile au numar par de ”gauri” sau ”cuie” dupa caz. In cele cateva template-uri pt spirelli pe care le am, toate formele au numar par de ”zimti”.
      Suzana, exista jocuri pentru copii cu ajutorul corora se poate desena exact ce spui tu. Cauta pe net ”Spiral art”.
      Diana si pentru frunze poti folosi ceva de genul spirelli dar in loc sa mergi roata duci firul prin fiecare dintre zimti si prin codita. Sau daca mergi roata, mergi pe diagonala, ca sa umplii si centrul frunzei.

      Ștergere
    5. Iti multumesc, Niko! Poate ca n-ar fi rau sa-mi exersez mana, pentru ca imi place "spirelli", doar ca ma cam zapaceste infasuratul atei, pana prind ritmul. :)) O frunza tot incerc, sa vad cum imi iese!
      O sa caut si eu "Spiral art" pe net, sa aflu daca ma "zapaceste" sau ba. 😊

      Ștergere
  4. Te quedo genial, eres muy habil. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias por el cumplido! Hago mi mejor esfuerzo si entro en el juego. 😊
      Te mando un beso.

      Ștergere
  5. Dear Di,

    You are so talented!!

    Always marvel at what all you manage to do.
    Such pretty stuff this.

    Hugs and kisses and a happy February for you and yours.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh, thank you, dear Natasha! ❤️ I try to do my best when I accept such a challenge.
      Thank you! The same for all of you! ❤️ Hugs and kisses! Happy February!

      Ștergere
  6. Frumos tare a ieşit! Foarte faină ideea!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu-mi displace nici omulețul acela din fire albe cu moț roșu. :) E original. Bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Jo! 😊
      Ciucurele rosu ar fi trebuit sa fie "omuleață", dar ața era "sifonata si-a iesit... ce-a iesit. 😊

      Ștergere
  8. Dear friend! You are so talented. Really good job. Thanks for the sharing. Have a wonderful day.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Thank you for the compliment, dear friend!
      I wish you a wonderful day too!

      Ștergere
  9. Felicitarile. Imi plac mult si felicitarea si martisorul. Ingenioasa ideea cu tulpina infasurata in fire.
    Papuselel din fire as vrea sa le fac si eu. Cred ca le mai trebuie manutele celor facute de tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Niko!

      Oh! Le trebuie si mânuțe? Normal, banuiesc - sunt omuleți! 😊 Florile au frunze, omuleții au mânuțe. Simplu. 😊

      Ștergere
  10. Mi-a plăcut a doua variantă, cea în care scrie martie acolo jos.
    Multă răbdare trebuie să ai să faci așa ceva.
    Felicitări ! Ozi bună îți doresc, Diana !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceea e felicitarea - am plasat "martisorul" fix in dreptul scrisului. Se putea altfel?! Se putea! Dar de ce s-o fac si eu?! :))

      Multumesc, Stef!
      Zi buna iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.