2018-10-23

Silviu Stănculescu. In memoriam

Actorul Silviu Stănculescu, a încetat din viaţă, in noaptea de joi spre vineri, 23 octombrie 1998, la Spitalul "Victor Babeş", unde fusese internat cu leucemie. Avea doar 66 de ani.
S-a născut la Timişoara, in 24 ianuarie 1932. A fost un actor care mi-a plăcut foarte mult. Era stilat şi avea talent. Pur şi simplu am uitat de el, până de curând, când am avut de scris o recenzie (mai mult o “analiză”) pentru filme vechi româneşti de propagandă comunistă, in general.
Aşadar, l-am revăzut de curând jucând in filmele: Străzile au amintiri (1962), Dincolo de barieră (1965), Conspiraţia (1972), Acţiunea Autobuzul (1978, film inspirat de fapte reale desfăşurate in anul 1976), Revanşa (1978), Un om in loden (1979), Al treilea salt mortal (1980), Şantaj (1982), dar a jucat in multe alte filme şi in multe piese de teatru.
In anul 1956 a absolvit Institutul de Studii Teatrale şi Cinematografice; in anul 1960 a jucat in primul film: Aproape de soare, un film care prezintă viaţa muncitorilor din Combinatul Siderurgic Hunedoara (nu l-am văzut).
A fost coleg de generaţie cu mari nume ale scenei româneşti: Amza Pellea, Victor Rebengiuc, Constantin Rauţchi, Sanda Toma, Silvia Popovici, Flavia Buref, Draga Olteanu, Mircea Albulescu, Gheorghe Cozorici, George Constantin şi alţii.
Penultimul său rol a fost in  Triunghiul morţii (premiera in anul 1999), regizat de Sergiu Nicolaescu, in care a interpretat personajul generalului Berthelot, împărţind afişul cu Ion Dichiseanu (n, 20.10.1933) şi Iurie Darie. Am dedus că ultima sa apariţie a fost in filmul Patul lui Procust, după romanul cu acelaşi nume al lui Camil Petrescu (premiera in anul 2001, lansare in Statele Unite ale Americii in anul 2003).
Prea multe filme româneşti nu mi-au plăcut, in sensul că nu mi-a plăcut “jocul actorilor” - mi se par artificiali - dar sunt unii, între care şi Silviu Stănculescu, care chiar se transpun in “pielea personajelor”.
Sursa info şi poza 2:
http://www.cinemarx.ro/persoane/Silviu-Stanculescu-104320.html?biografie

2 comentarii:

  1. Imi face de fiecaredata placere sa citesc despre actorii romani! :)
    Imi sunt dragi filmele romanesti (unele nu prea mi-au placut - par fortate, apropo de fortat, Liceenii de dupa 90 meah..
    Stii ce film as revedea (sper „disperarea” lui Buni) ? Directorul noastru. De cand l-am descoperit, numai cand imi amintesc de el si imi apare un zambet. :)))) Eu cred ca am trait cumva si in perioada aceea :))) prea ma pasioneaza cladirile si oamenii acelor vremuri. Lol
    Ce recenzie? :D Putem citi si noi?
    Pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-un mod ciudat, as zice, nu m-a interesat decat foarte rar (in cazuri exceptionale - cum ar fi acum) :) sa citesc despre viata actorilor desi am actori preferati si am vazut o multiiiiime de filme (includ aici si serialele) - mai ales straine.
      Liceeni facut dupa '90 nu am vazut si despre "Directorul nostru" acum aflu - si il voi cauta daca e provocator de zambete. :)

      Recenzia deja scrisa nu; am scris-o pentru fata unei amice (ii trebuie la liceu), deci am cedat drepturile de autor (sa zic asa), dar pentru ca "m-a prins" ideea am adunat cateva idei si trebuie sa le dezvolt (fara a ma autoplagia). Am avut un sentiment foarte straniu vazand acele filme - si mi-am amintit de o multime de actori!
      Raspuns final: da. :)

      Spor in toate cele ce le ai de facut! Pupici cu drag! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.