2018-10-25

Nunta Provocări verzi. Frunze de dafin, migdale şi mere pădureţe.

Aşa perioadă lipsită de inspiraţie am mai avut… deci nu mă îngrijorez, doar că-mi pare rău că nu am reuşit ceva mai interesant.
Pentru tema numărul unu, Provocări verzi, octombrie 2018, am pregătit o “vază” şi o “tavă”. Temele sunt prezentate de Rux şi pe canalul de YT “Copilărim”:
Tema 3 - Sorţuleţ.
Am ales ceva pentru… Ziua bucătarului, despre care am aflat că s-ar sărbători, la nivel internaţional, in data de 20 octombrie (anul acesta a trecut, da). Nu… Nu am fost in stare să realizez ceva spectaculos! Am imaginat un décor de aşezat pe masă, in dreptul scaunelor invitaţilor. Uau! Ce pretenţios sună! Asta este ceea ce am realizat dintr-o jumătate de carton din sulul hârtiei igienice, un suport de la o lumânare consumată şi o solniţă din plastic alb cu o floare imprimată.
etape lucru vas din carton dcorat cu hartie colorata si romburi din plastic
Pentru vază am lipit suportul de carton de suportul lumânării şi am îmbrăcat cartonul într-un rest de hârtie colorată de la un ambalaj şi câteva romburi menite pentru cercei (cândva) şi câteva mărgeluşe. Numele invitatului, îmi imaginez eu, va fi scris pe una dintre cele trei frunze de dafin.
tavita din plastic decorata in tehnica servetelului, cu samburi de migdale si mere padurete reale si vasul decorat de mai sus, cu frunze de dafin uscate
Cândva, în lumea asiatic-mediteraneană, frunzele de dafin erau un simbol al purității/ purificării. Nu întâmplător vechii greci i-au închinat dafinul lui Apollo, zeul purității, al medicinei/vindecărilor și al ierburilor de leac, și, nu întâmplător romanii ardeau frunzele de dafin ca pe tămâie și făceau cu ele fumigații.
Utilizat ca ingredient la prepararea mâncărurilor, frunzele de dafin ajută digestia și absorbția alimentelor. Frunzele și fructele se utilizează în atonie digestivă, spasme, anorexie. Dafinul este utilizat în principal în tratamentul afecțiunilor tractului digestiv și pentru calmarea durerilor artritice. Terapeuții aromaterapiei utilizează uleiul esențial din frunzele de dafin pentru calmarea sistemului nervos, sporirea funcțiilor vitale ale corpului, alungarea depresiei.
Solniţa din plastic pe care am imaginat-o ca fiind o tavă am îmbrăcat-o in şerveţel alb, vopsit cu negru (vopsea acrilică) şi bronz. Am încărcat-o cu mere pădureţe şi migdale.
vas din plastic decorat, cu samburi de migdale
Despre migdale se spune că sunt o comoară naturală, sănătoasă, o gustare bună pentru cei care vor talie suplă; conțin acizi grași nesaturați care ajută la ajută la reducerea colesterolului; fac bine la inimă.
Mărul pădureţ e întâlnit de obicei la marginea pădurilor sau a poienilor din zonele de deal şi de munte, dar şi… prin cartiere, in oraşe. Efectul consumului de mere este acela de a scădea valoarea colesterolului la nivel hepatic, fiind benefic şi în afecţiunile cardiovasculare, dar ţine departe şi ulcerul. Merele pădureţe, care acoperă asfaltul din cartier in zilele de toamnă, şi pe care oamenii le strivesc sub tălpi, sunt o perfectă sursă de… sănătate. 
Oh, da… Şi, tot câte un pic in fiecare zi, am construit o bucătărie in miniatură (îi lipseşte chiuveta, de aceea nu e funcţională)
diorama bucatarie: aragaz, oala si tigaie din carton acoperit cu staniol argintiu, bufet, sertar portocaliu si diverse decoratiuni in miniatura
"Plita" (butoanele sunt năsturei mov) şi "bufetul" sunt pachete de la ţigări, învelite in hârtie albă, respectiv colorată; sertarul e o cutie de chibrituri învelită in hârtie colorată, cu "bumb" mărgea; "ceasul" verde de pe sertar e un cercel cu clips; "decorul" albastru şi mic e un alt cercel cu clips (stânga sus); "tabloul" e un desen cu alune de pe o cutie de ciocolată; tigaia e un suport de la o lumânare, învelit in folie alimentară - capacul tigăii e din carotn, şi sârmă pentru coadă; oala e carton din sulul de hărtie igienică - la fel şi capacul - învelite in folie alimentară; covoraşul e din hârtie creponată. Vasul pentru merele pădureţe e un suport de lumânare învelit in hârtie creponată mov. Pereţii bucătăriei sunt din restul de carton rămas de la montarea unui joc de puzzle.
bucataria impartita in doua fotografii pentru a se vedea detaliile mobilierului

12 comentarii:

  1. ehei, daca asta inseamna la tine "perioadă lipsită de inspiraţie" ma intreb, ce creezi cand muzele iti dau tarcoale?! Superbe toate, atat aranjamentul pentru marcarea locului invitatului la nunta, cat si bucatarioara. Dar mai mult si mai mult m au impresionat gandurile pe care ti le ai facut in legatura cu simbolistica. Superba idee 💕
    Sunteti grozave, si tu si Rux. Va admir 🤗😍
    pupici si o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru compliment, Carmen draga! Esti generoasa! <3
      Mi s-a parut aranjamentul asa de saracut incat am dorit sa compensez cu ceva care sa aiba un simbol, ceva - si-am cautat info despre despre dafin, migdale si mere padurete (erau cele ce le aveam prin casa) A! Imi dau seama, acum, ca avem si seminte de floarea soarelui si seminte de dovleac! :)) Si nuci - dar acestea ar fi fost prea mari pentru decoratiune.

      Si tu nu esti grozava?! Cate am vazut la tine pana sa o cunosc pe Rux si pe alte "fete"!! Inca ma gandesc la acel tablou cu marea - unde ai lipit scoici si pe care l-ai fotografiat in baie la un moment dat! Am scoici, dar... ma uit la ele - le tin intr-un bol din sticla. :)

      Multumesc! O zi minunata iti doresc sa ai si tu!
      Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere
  2. Woow, Diana, te felicit! Bucătărioara e minunată! Şi fără chiuvetă arată de poveste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Potecuta! <3
      Bucatarioara a iesit mai draguta decat ma asteptam. :) Ideea imi dadea tarcoale de ceva timp! :)

      Ștergere
  3. Bună Diana!
    Drăguțe provocări,toate îmi plac!
    O după amiaza superbă îți doresc,draga mea!
    Pupici cu drag și mulțumiri de vizită!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Elena draga!
      Iti multumesc!
      Duminica frumoasa iti doresc sa ai!
      Imbratisari si pupici, cu drag!

      Ștergere
  4. Hello dear Diana!
    Great post! I like very much your handmade vase and the miniatures!
    I like using bay leaves in my cooking recipes!
    Thank you for sharing all those nice information!
    Wishing you a lovely afternoon! Hugs!
    Dimi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hello dear Dimi!
      Thanks for appreciation!
      Me too I use bay leaves, when I cook. :)
      I wish you a wonderful Sunday!
      Hugs!

      Ștergere
  5. Mi-au incalzit sufletul inghetat de vant!! Super dragute sunt decoratiunile de pus pe masa si detaliile - asa cum spunea si Carmen, atentia la simboluri mi se pare super super. ;D
    Am aflat si lucruri noi despre dafin (citisem de curand ca frunzele sunt si otravitoare nitel.. hahaha). Si despre migdal (vreau si eu unul.. :D )

    Catdespre bucatarioara e GENIALA!!!!:D Mi sa facut un dor de facut asemenea lucrusoare (si ma striga si papusi si toate cele din camera.. bai Rux... cand te ocupi de noi :p)..
    Asa ca mi-l iau pe zanul mic si merg sa incarcam bateriile :P. Ca adorm aici -- mi-ai creat conditii de visat frumos :D
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Rux!
      Parca-parca am auzit si eu ca sunt usor toxice, dar nu stiu ce sa zic... Nu gatesc eu foarte des, dar folosesc mai ales cand fac ceva cu cartofi - pentru pireu, de exemplu, fierb cartofii impreuna cu 2-3 frunze de dafin (are un gust mai deosebit pireul). In plus, cand am avut un pomisor dafin (imi pare atat de rau ca a murit!) mai mestecam, din cand in cand cate o frunza... dar n-am simtit niciun efect daunator (oricum, stiu ca nu e bine sa fie lasat la "indeboticurile" animalutelor - mai ales ale pisicilor, care mai molfaie unele frunze). Ca am adus vorba! Candva, in camera, aveam cateva plante luuungi, verzi si superbe! Pana le-a descoperit Pufi si le-a rontait din frunze, le-a dat pe jos... (nu aveau frunze otravitoare!). "Vrejurile" acestor plante se intindeau pe un perete intreg, imediat langa tavan. pe deasupra galeriei... Imi placea asa de mult camera! A trebuit sa "redecorez" (se intampla cu multi ani in urma - acum mai am doar doua dintre acele genuri de plante, si nu mai sunt asa de lungi si sunt in bucatarie, unde patrupezii nu au acces) :)

      Cand eram copii faceam case pentru papusi - fiecare "familie de papusi" cu casa ei - si mesteream mobilier din ye miri ce (gaseam si sa cumparam, dar mai mult farmec avea sa mesterim) In una dintre aceste casute si-a gasit culcus unul dintre motaneii pe care i-am avut cu muuulti ani in urma! :) Bineinteles, "familia" a trebuit sa se mute de acolo! :)

      Si jucariile vor sa fie bagate in seama! :)
      Zanul mic! Imi place asa de mult cum suna! Ia-i putea spune chiar Zen-ul! <3 Ma bucur tare-tare mult ca il ai! E o dulceata!

      Pupici cu drag! <3

      Ștergere
  6. Si mie mi-ai facut dor de casute de papusi. Doar am vazut, dar nu am avut niciodata. Nici nu stiu daca era asa ceva de cumparat, pe atunci.

    O bucatarioara tare simpatica, chiar si fara instalatie! :D
    Cred ca am mancat mere padurete confiate, dar tot incerc sa-mi aduc aminte unde si nu reusesc... :D
    Un final de saptamana minunat, Diana draga! Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca nu erau si in Ro casute de papusi (sau, poate, nu mi-au atras atentia), dar stiu ca puteam gasi "mobilier" - erau si aragaze, seturi de baie: chiuveta si oglinda, carucioare landou si multe alte minuni. Stiu, pentru ca aveam casute de papusi, improvizate - cea mai mare parte a "mobilierului" era mesterit de mine si de sora mea. :)

      Mere padurete am mancat doar crude. In toamna aceasta, pentru ca nu au mai "cosmetizat" pomisorii, au fost o multimeeee de mere padurete - in iarba, pe trotuar! Cantitati impresionante de vitamina C (intre altele) calcate in picioare. In schimb, n-au prea fost corcoduse - in alti ani calcau oamenii pe corcoduse.

      Multumesc, Suzana draga!
      Duminica minunata iti doresc! Pupici! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.