2021-12-31

În prag de An Nou

Sper să nu mă împiedic de pragul Noului An!

Zilele trecute am căutat postări în care să fi scris despre superstiții la Cumpăna dintre ani. Și n-am găsit! Cum de-am scăpat din vedere o serie de superstiții n-am idee. Nu-i bai, se remediază – nu de la sine, de la mine, dar mai încolo. Am dat, în schimb, peste postarea din 31 decembrie 2019. Citind-o, m-a pufnit râsul! Un râs amar, la început, apoi unul vesel. 

La trecerea dintre 2020 spre 2021 am făcut pe mortu-n păpușoi...

De data această scriu pe scurt, să nu mai râsu’-plânsu’ la finalul anului 2022.

Vă doresc tuturor un an cât se poate de bun!
Sănătate, bucurii, veselie și putere! 
Și îmi doresc să se îndeplinească ceea ce vă doresc!
La bună revedere in 2022!

32 de comentarii:

  1. Un an nou cu bucurii, mult mai bun decât cel ce a trecut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai că-ți spun eu câteva superstiții de Anul Nou. Cică trebuie să arunci gunoiul înainte de Anul Nou și după să nu scuturi nici măcar fața de masă de firimituri, pe fereastră. Arunci belșugul din casă. :) Fix la cumpăna dintre ani trebuie să ai masa plină, farfuria plină și paharul plin... cu șampanie, evident. Altfel tot anul vei fi flămând. Parcă le văd pe cucoanele la cură de slăbire, golind discret farfuria cât mai mult. :) Apoi ar fi bine ca prima persoană care-ți calcă în casă după Anul Nou, să fie bărbat. Ani de zile venea unchiul meu în prima zi a anului, la prima oră (câteodată mă găsea dormind), cu orez. Doamne, cât de mult mă bucuram. Și Doamne, cât de mult îmi lipsește acum unchiul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ups! Am aruncat gunoiul inainte, am scuturat si fatza de masa (dar nu pe fereastra!!! - poate am bafta de bune!) si... hm... Nu mai stiu daca era farfuria plina la miezul noptii, dar sigur aveam tigara aprinsa, pepsi in pahar si cafea intr-o ceasca. 😊 Pe masa erau destule, dar in farfuria mea chiar nu stiu!

      Dupa Anul Nou a intrat, prima data, un barbat brunet - stiam superstitia, dar tipul care a venit anul acesta n-o stia. 😊
      Un unchi venea si la noi, an de an, in prima zi a anului nou! Si mie imi lipseste atat de mult (si) acest unchi... Cei dragi care erau, an de an, alaturi de noi, la diferite sarbatori, sunt tot mai putini... din ce in ce mai putini. :( Acest unchi - deloc superstitios - era mereu invitat la vecini! :)) Daca tot venea la noi, il rugau sa intre si la ei! Se ducea, ce sa faca? 😊

      Ștergere
    2. Eu ți-am spus superstițiile în timp util, dacă nu te-ai uitat... :)

      Ștergere
    3. Asa e! Mi-ai zis la timp. 😊 Deloc nu sunt pe fază! 😊

      Ștergere
  3. Na! Mi s-au umplut ochii de lacrimi și am apăsat send înainte de a-ți ura La mulți ani! ❤️ Și înainte de a-ți mai spune încă o dată cât de mult mă bucur că te-ai întors după acel augus luuuuuung. :) Sănătate! Și petrecere frumoasă! 🎆🎇

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a ramas intiparita in minte o replica auzita intr-un film politist: "Suntem la varsta la care incepe sa se faca loc in jurul nostru" (ii spunea o politista partenerului ei care-si pierduse mama prin moarte) - aveau intre 40-50 de ani personajele... Eram pustoaica, si m-am prins mai greu la ce se referea.

      Multumesc, Jo! ❤️ La multi ani si sanatate! Si noroc! Si bucurii! Si tot ce doresti! ❤️

      Ștergere
    2. ❤️ Mulțumesc și eu.

      Ștergere
  4. La mulți ani cu sănătate! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Un an mai bun, deși am citit că ”2022 is pronounced 2020 too”. Vom vedea. Sănătate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Albinuta! ❤️ Cu sanatate sa fie, multi ani de acum inainte!
      La tine pe blog am aflat cum e cu 2022! 😂 Primele semne ale anului exact asta arata. Ooofff...

      Ștergere
  6. Nu mai imi plac superstitiile! In fond nici nu stiu daca mi-au placut vreodata. Dar nu conteaza.
    Multumesc pentru urari, draga mea! Si eu imi doresc sa se implineasca tot ceea ce dorim. Sa fim sanatosi, ca orice altceva se deruleaza frumos si firesc. Si sa facem ceea ce simtim ca e bine pentru sufletel. Eventual cu adaos putin sclipicios...
    Imi pare tare bine ca am tot 'vorbit'. Si vom continua presupun, ca ideile trebuie sa tasneasca pe post de artificii...😊
    Habar nu am daca noaptea asta va fi chiar magica, dar eu asta iti doresc, chiar daca magia ar putea fi doar o idee geniala!
    Te pup! La Multi Ani tie si dragilor tai! Sa ne pregatim dara pentru... orice va sa vina si sa avem forta-curajul-imaginatia sa stapanim corabia!
    Acum ma opresc ca e gata cafeaua...❤️ 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi plac superstitiile! Sunt folclor, legende, povesti nemuritoare si, intr-un fel, ma ajuta sa si inteleg anumiti oameni (suna cam pretentios asta cu oamenii, dar cam asa e) 😊

      A fost, intr-un fel, magica acea noapte. Inainte de miezul noptii cineva a deschis televizorul - sa fim "siguri" cand incepe numaratoarea inversa - si pe unul dintre posturile cu muzica era "Live din Piata Sfatului"! Ceee?! Si nu am stiut?! Au urmat vreo doua ore de magie - nu intru in amanunte. ;)

      Multumesc, Suzana draga! La multi ani si tie si celor dragi tie! Sanatate!
      Imi cam scapa corabia de sub control - si nu are pilot automat! 😊
      Deja se vede ce vine... :(
      Pupici, si numai de bine! ❤️ 😘

      Ștergere
  7. Te mando un abrazo y te deseo un genial año para ti y tu familia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gracias! Feliz genial año nuevo para ti y tu familia!
      Te mando un beso!

      Ștergere
  8. La mulți ani, Diana, cu sănătate, fericire și împliniri !
    Doamne ajuta să fie un an mai bun ! 😇

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Stef! Sanatate, fericire si impiniri si pentru tine! 😊
      Sa te auda Doamne, Doamne!

      Ștergere
  9. Nu ți-au plăcut superstițiile mele? :) Nu-i bai. Bine că știu de pe blogul meu că ești bine. ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 😊 Mi-au placut, multumesc! ❤️ Era bine sa le aflu mai devreme! 😂
      Pare ca-s bine?! 😊 Atunci e bine!
      Probleme tehnice! Apasam sa public mesajele de aici si nu se publicau! Mi-a zis cineva sa sterg memoria cache... am sters si apoi... mi-a cerut blogger sa confirm adresa de siguranta pentru ca nu recunoaste "acest" dispozitiv... si de aici totul a cam luat-o razna, dar sper ca am reusit sa remediez. Cred ca-mi face figuri si sistemul de operare... Greu la deal cu boii mici si la vale cu pisici! 😊

      Ștergere
  10. Hei! Ce mai faci? Cum a inceput anul tau?
    Sper ca esti bine si ocupata!
    Pup!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine cred ca sunt. Sper! 😊 Altfel... Contradictii, contre, intarzieri, plictiseli (nu plictiseala! prea multe plictiseli pentru a avea timp sa ma plictisesc!) 😊
      Ocupata... Hm. Cred ca am doar ton de ocupat (din cauza plictiselilor). :)) Intr-un fel, imi doresc sa fie multi ani de acum inainte numai astfel de maruntisuri!
      Si eu! 😘 Pupici! ❤️

      Ștergere
  11. Buna dimineata, Diana!
    La multi ani cu bucurie si multa sanatate iti doresc si eu! ❤️
    In privinta superstitiilor, inca de anul trecut, mi-am propus sa nu mai cred in acestea, nici cand sunt mascate de traditii. Desi, iti recunosc, nu mi-a reusit intrutotul implinirea acestui deziderat, fiindca am avut grija sa mananc peste, ca prima carne pe anul asta. :)) A, si sa nu uit sa-ti spun ca, la cumpana dintre ani, am vazut cu ochii mei poluarea pe care o produc artificiile: aerul devenise atat de plin de fum, incat nu se mai vedeau artificiile, la un moment dat. Iti dai seama bietele pasari, ce au fost trezite de zgomot, iar apoi... of, nici nu vreau sa ma mai gandesc! Poate le vine mintea la cap guvernantilor si, la urmatoarea trecere dintre ani, le vor interzice. In toata tara!
    Te pup cu drag si-ti doresc sa ai o zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, Cri!
      Iti multumesc! ❤️
      Haha! Nu-mi amintesc daca am mancat in vreun an carne de peste in jurul Anului Nou. 😊 Dar nu am mancat pui/gaina - cica nu e bine sa mananci carne de pui/gaina sa nu scurmi tot anul care vine. 😂 Realitatea e ca nu prea ma dau in vant dupa carnea de pui si daca tot e o superstitie pe tema... Am avut portocale si mere pe masa! Ce-i rotund, "aduce belsug", iar merele... sanatate aduc. Imi plac portocalele, altora le plac merele, era clar ca trebuie sa fie pe masa, cu sau fara superstitii. 😊
      Nu incerc sa "evit" superstitiile dar nici nu ma agit sa tin cont de ele desi unii ar spune ca sunt un fel de "suport psihic" - unii "functioneaza" mai bine avand un "suport material" pentru a-si indeplini dorintele... In fond, rezultatul conteaza. Zic si eu. 😊

      Anul acesta am fost mult mai atenta la ce s-a intamplat in aer in timpul focurilor de artificii. S-a vazut (in razele de lumina ale felinarelor) nor de "praf" si in aer - in zonele unde erau mai concentrate "lansarile" - se simtea miros de "praf de pusca". Din fericire, nu am vazut stolul de ciori si nici nu l-am auzit. Poate ca s-au retras pe undeva... Gugustiucii pe care ii hranesc regulat nu erau, insa, intre ramurile bradului unde dorm de regula peste noapte... Cred ca si ei au gasit un loc mai sigur; m-am cam speriat cand, pe 1 ianuarie, n-au venit la papa, dar au venit a doua zi.
      Si eu sper sa le opreasca! Scria cineva, la postarea despre artificii, ca ar fi fain si un joc de lumini laser. E mai scump un astfel de spectacol, dar mai curat.
      Multumesc! Si eu te pup cu drag! ❤️ Seara frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  12. Bună ziua! Mi-am permis să împrumut această fotografie de la tine. Am postat-o aici, https://povestiripescurt.blogspot.com/2022/01/de-la-altii-from-others.html cu linkul de rigoare. Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.