2019-04-22

Momente. Jocul cuvintelor (211)

Timpul trece sub formă de momente; viaţa e o cale formată din momente, luminată de o candelă cu flacără ce se consumă in mai multe sau mai puţine momente. Participăm la un maraton de momente. Trecem prin viaţă purtând un veşmânt din piele ce acoperă un echipament special pe care toţi îl primim la naştere, cu o structură care ne permite să trăim in mediul acestei planete. Unii avem o culoare, alţii alta, dar toţi ne înghesuim in acest spaţiu aglomerat pe care-l numim Pământ şi pe care îl considerăm o turlă sfinţită şi îl tratăm ca pe un coş pentru rebuturi scobit la margine de univers şi nu ne pasă de contradicţie pentru că toţi ne îndreptăm spre acelaşi moment: ultimul, de care ne temem, dar in care sperăm că vom striga “Am învins!”
Exerciţiu de imaginaţie - Jocul celor 12 cuvinte, găzduit de Edi.
Cele 12 cuvinte: vesmant, aglomerat, echipament, structura, candela, maraton, turla, scobit, cos, culoare, spatiu, special.

10 comentarii:

  1. Imi place sa cred ca acea candela ma va lumina pana la sfarsitul drumului si chiar daca ptr unele momente a fost nevoie de un pic mai mult ulei, candela va ramana plina!
    Astazi este "ziua pamantului" si da, aproape toti îl consideram "o turlă sfinţită şi îl tratăm ca pe un coş pentru rebuturi " uitand ca de fapt ne otravim propria viata! De ultimul moment nu stiu daca ma mai tem ... cand am privit moartea în ochi împreuna cu sotul meu, atunci cand a avut cancer, am înteles ca si acel ultim moment trebuie sa fie frumos si sa nu ma tem de el. Noi am strigat o data : "Am învins!"!
    Sa ai o saptamana plina de lumina si bucurii draga mea!
    Pupici! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu imi doresc o candela cu mult ulei, sa tina cat mai mult si sa lumineze cat mai puternic - dar e bine si daca e doar "luminita calauzitoare". :)
      Ma bucura tare, tare, tare mult sa stiu ca ati invins, dar tristetea de a sti prin ce ati trecut n-o pot nega! Pfuuu...! Mama unui prieten tocmai a aflat ca trebuie sa inceapa o lupta precum cea in care voi ati invins.
      Cred ca nu mi-a fost nici clipa teama de ultimul moment, dar simt oarece parare de rau cand ma gandesc. Cred ca, in tinerete, "am vazut moartea cu ochii", dar atunci, se pare, s-a razgandit si m-a lasat (si am devenit, cumva, prietene) :)
      Multumesc, Ella draga! O saptamana plina de lumina iti doresc sa ai si tu! Sanatate va doresc si multe bucurii! Pupici cu drag! <3

      P.S. Am inceput un text despre Ziua Pamantului, dar m-am "inflamat" atat de tare incat am renuntat sa-l termin. :))

      Ștergere
  2. Intr-adevar, "timpul trece sub formă de momente" si momentul in care am citit aceste randuri a fost cu totul special. Ai prins extraordinar cateva idei importante. Daca oamenii ar crede insa in revenirea pe aceasta planeta din nou si din nou, ma intreb daca nu si-ar schimba fundamental comportamentul! Ar fi o posibilitate, dar dovezile nu sunt pe toate drumurile, din pacate...
    Multa lumina, Diana draga! O saptamana excelenta! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Suzana draga! <3
      Multi oameni cred in revenire, altii spera... A sti (cu certitudine) ca revenim ne-ar schimba fundamental comportamentul insa nu stiu daca chiar in bine - ma gandesc ca ar interveni un fel de lene, o renuntare la lupta de a reusi, de a fi... stiind ca mai avem o alta sansa, certa. E o idee abia conturata, si nu cred ca as reusi sa ii dau o finalitate. :)
      Multumesc! Saptamana excelenta iti doresc sa ai si tu! Si lumina! Pupici! <3

      Ștergere
  3. Câta profunzime! Iti tot zic.. ai har in vorbe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Mona. De fiecare data ma simt magulita mai mult decat as vrea sa recunosc. :)

      Ștergere
  4. Viata-n momente, pana la final, cu spaimele unui ''Am invins!''. Cum zicea si Mona anterior, cu profunzime si har. Multumim.
    O saptamana linistita sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ina. :)
      Cu placere.
      La fel iti doresc: saptamana linistita!

      Ștergere
  5. ce frzmos ai imbinat cuvintele! o adevarata poastare pentru Saptamana Patimilor 💕 O analiza corecta a valurilor vietii... Toti sau aproape toti ne zbatem sa plutim si macar din cand in cand sa ajungem la tarm, sa ne adunam fortele pentru a supravietuii urmatorului val... De cele mai multe ori ne gandim si la cei din jurul nostru dar, macar in prag de sarbatori sa ne analizam gandirea si comportamentul si pentru urmatoarea etapa de timp sa devenim mai buni, si mai buni!
    sunt multe lucrurile pe care le am putea imbunatatii fara sa trebuiasca sa ne sacrificam, trebuue doar sa ne straduim. sa avem dorinta sincera.
    Multumesc pentru frumoasa lectura 🤗 pupici si imbratisari de la trio pentru trio 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere, Carmen draga! <3 Si eu iti multumesc pentru gandurile si cuvintele tale.
      E adevarat ca toti ne zbatem, uneori, sa iesim. sa ramanem la suprafata, sa ne inaltam si e foarte important - asa cum zici si tu - sa ne pastram seninatatea, sa ramanem buni, pentru ca momentele grele trec la un mpoment dat, desi vin val dupa val - la distante mai lungi sau mai scurte. Dorinta si straduinta sunt "ingredientele" pentru o viata linistita. :)
      Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.