2021-02-03

Umbrelă de soare pentru păpușă. Provocări verzi

Luna februarie abia a început dar mă grăbesc să pregătesc o temă pentru că zboară timpul de n-am văzut așa ceva! Acum e data de 1, acum e luna la final.
Din cele 12 teme din fila Provocări verzi 2013 am ales să confecționez o umbrelă de soare. Părea ușor de făcut, când am văzut filmulețul, și pentru că de mult timp tot vreau să aflu dacă pot face o umbrelă mi-am zis de ce nu acum?
M-am inspirat dintr-un tutorial video:
și-a ieșit, in final, ce se vede mai jos.
umbrela pentru papusa, finalizata
Mi-am pregătit materiale dar pentru că nu am avut bețișoare ca în filmuleț am folosit scobitori. N-a fost o idee bună pentru că sunt prea groase capetele care sunt în umbrelă („tijele” trebuie să fie subțirele, pentru aspectul general).
Octogonul pe care l-am folosit - aveam deja șablonul - e de 8 cm; scobitorile le-am tăiat de 5 cm, dar sunt prea lungi - dacă le scurtam nu mai aveau vârf ascuțit și nu mai puteam înfige perlele
materiale si etape de lucru pentru umbrela de soare pentru papusa
Arăta ciudat și închisă și deschisă, cred că din cauza „spițelor” pe care nu le-am măsurat cu prea multă răbdare înainte de a le decupa și cred că nici nu le-am lipit pe material la distanța optimă. Pentru a avea un aspect mai frumos i-am adăugat un volan. După ce am adăugat volanul se vedea cusătura, așa că am adăugat paspoal. A fost ca-n povestea cu finul în vizită la naș. Nașul îi oferă finului mămăligă cu lapte. Mănâncă finul și-i rămâne lapte. - Nașule, mai pune un pic de mămăligă pentru că mi-a rămas lapte. Pune nașul mămăligă, mănâncă finul. - Nașule, zice el, mai pune niște lapte că mi-a rămas un pic de mămăligă. (și tot așa).
E lungă de 7,5 cm umbrela, măsurată din vârful moțului la mâner. Pentru ceva drăguț trebuie măsurat cu atenție și răbdare – de răbdare duc o lipsă ceva de speriat!
Am scotocit în debara și-am scos păpușile. Umbrela mi s-a părut potrivită pentru păpușa din Colțul verde (Salvăm păpuși). N-am putut s-o fixez deschisă pentru că păpușa nu are brațe articulate și-ar fi arătat că Mary Poppins, cu umbrela mult deasupra capului (și nu ar fi la fel de faină ca Mary P.)
papusa cu umbrela de soare prezentata pe un fundal colorat
Geanta verde, miniatură, s-a potrivit bine păpușii în
costum popular din Șcheii Brașovului, costum pe care l-am făcut tot pentru filmul serial cu păpuși.
Pentru Gi era prea mică geanta.
papusa in costum traditional din Scheii Brasovului
Am tot uitat să vă arăt diploma și felicitarea primite de la Rux pentru jocul din decembrie: Împodobim bradul virtual.
diploma de participare si felicitare de la Provocari verzi
Nu mă laud arătându-le. E un alt Mulțumesc pentru Rux.

Fotografiile le-am prelucrat (cât m-am priceput) in editorul online PIXLR X.

15 comentarii:

  1. Pentru inceput am crezut ca e o unbrela reala...Imi place ca te joci.Ai un suflet minunat,de copil si normal ca trebuie sa ai si cu ce.Te pup Diana!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru compliment, draga Flori! ❤️
      Si eu! 😘

      Ștergere
  2. Wow, that would be impossible for me to make. I don't have a crafty bone in my body.

    Have a fabulous day, Diana. ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. You think so?! You don't have a crafty bone in your body? 😊 You tried? 😊
      Thank you! Have a fabulous day too, Sandee! ❤️

      Ștergere
  3. Esti foarte îndemanatica si umbreluta este foarte frumoasa!
    Chiar si materialul este frumos si daca nu ma insel chiar am avut o data o umbrela cu un material asemanator.
    Seara frumoasa si spor la jucat! LOL
    Muah! 😊 Pupicios! 😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru compliment, Ella draga! ❤️
      Materialul chiar e frumos (imi place foarte mult, adica) 😊 E cu flori mititele, de trandafir, luceste discret, e vaporos - a fost rochie candva.
      Multumesc! Iti doresc sa ai o zi minunata! Pupicios! 😘 😘 😘

      Ștergere
  4. Mie mi se pare că-i reușită umbrela. Arata bine, chiar daca e închisă, perlutele ii dau un aer chic. Gentuță sta și ea bine pe umărul păpușii brunete, iar diploma încununează munca și talentul tau. Și perseverență și răbdarea. Seara buna! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa ce i-am atasat "volanul" a inceput sa-mi placa si mie - nu mai avea aspectul acela "scheletic" (puteam sa-mi imaginez o "umbrela vietnameza", in cel mai bun caz) 😊
      Ha! Ce fotograf perfect sunt! Papusa e roscata, de fapt! Acum observ ca e bruneta in poza, 'ca ai scris tu! 😊
      Iti multumesc pentru complimente, Ina!
      Zi minunata iti doresc! 😘 ❤️

      Ștergere
  5. Ce bine ca ai scos papusile si le-ai dat ceea ce isi doreau!
    Am vazut tutorialul si este chiar dragalas! Si cred ca ti-a iesit fain, iar perlutele arata tare sic!
    Felicitari, Diana draga! Pupicei si... noapte buna! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai devreme sau mai tarziu tot trebuia sa le scot din debara, si-am zis sa fie mai devreme (partea rea - in sensul ca nu era timp pentru - e ca am facut si ordine pe acolo: praful sters, cateva obiecte aruncate...)
      Dupa ce am atasat volanul a inceput sa-mi placa, desi e usor dezaxata umbreluta.
      Multumesc, Suzana draga!
      Zi minunata ti doresc! Pupici! 😘 ❤️

      Ștergere
  6. Adorabila!!! Imi place ce materal ai ales!!!.
    Vai mi-ai trezit amintiri - chiar, ma intreb la ce papusa s-o potrivi umbreluta mea... :)))).
    Trebuie insa sa incerc sa fac si eu una in genul acesteia. Este tare draguta. Mie imi place cum a iesit cu scobitorile :D.Ii da un aer aparte.

    Si ma bucur ca ai scos papusile ;)). yey ne jucam :D. Cat de curand va veni si domnita lipsa. Sa intregim gasca. :D.

    Pupici cu draaag <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place!
      Aparte poate ca este, dar nu neaparat fina, sa zic asa - scobitorile sunt prea groase pentru materialul ales, pentru dimensiunea umbrelei (e "butucanoasa", mai ales la varf). Nu e urata, dar inchisa e prea groasa. 😊 Oricum, mi-am facut "damblaua" si am confectionat o umbrela pentru papusi! 😊 😊

      Pupici cu drag-drag! ❤️

      Ștergere
  7. Iti multumesc, Luiza draga!
    Ma bucur sa stiu ca iti place.

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.