2022-12-28

Ornamente de brad 19-24 decembrie

Mai sunt câteva zile din acest an 2022 și se încheie – odată cu anul – și jocul-concurs Ornamente de brad. Ornamentele ar trebui să fie cele corespunzătoare temelor de la Adventul fotografic din zilele 19-24 decembrie (grupa 4, altfel spus):

1. fulg/fulgi de nea; 2. glob; 3. bomboană; 4. roșu/verde; 5. sclipici argintiu/auriu; 6. scena Nașterii.

Am ornament pentru ziua de 19 decembrie: fulgi de nea

Sunt decupați din staniol, după indicațiile din video:
https://www.youtube.com/watch?v=9ua_tS8Zmv8

Pentru a nu rămâne fără sclipici pe „verso” i-am colorat cu roșu și am lipit sclipici (apoi am dat cu lac, să nu zboare sclipiciul).

fulgi de nea decupati din staniol argintiu

De ce i-oi fi vopsit cu roșu când ar fi arătat fain albi pe „verso”? Zău că nu înțeleg acel „impuls”! C
ând i-am făcut nu mi-a trecut prin minte că alb ar fi fost mai potrivit!

Și am ornament pentru ziua de 22 decembrie: roșu/verde:

un fes pe care mi l-am imaginat a fi un „fes de spiriduș”.

fes spiridus in decor festiv

E făcut din două triunghiuri de fetru pe care le-am lipit – să nu se vadă lipitura am presărat sclipici (roșu și verde) și am lăcuit. În vârf este o mărgică aurie, iar marginea fesului e „tivită” cu o împletitură din fire subțiri, sclipicioase: roșu, verde, auriu, argintiu, albastru (nu e făcută de mine – câteva împletituri erau „ornamente” la niște șlapi, dar le-am tăiat de la aceștia chiar în ziua când i-am cumpărat).

doua triunghiuri din fetru, margica aurie, impletitura lucioasa - materiale pentru fes spiridus ornament pentru brad de Craciun

Casete din carton și tuburi de hârtie

Casetele sunt fără legătură cu Adventul fotografic și Ornamente de brad, și nu le-am făcut zilele acestea. Le-am lucrat în timp, după ce am văzut la MNiko un coșuleț lucrat din tuburi de hârtie.

casetele deschise

casete din tuburi, inchise

Prima caset
ă:

caseta mica din carton si cilindri din hartie, etape lucru

Caseta a doua e înaltă de 6 cm, lungă de 5,5 cm și lată de 4,5 cm. Tuburile de hârtie de pe capac au 3 cm.

caseta inalta din cutie carton si cilindri din hartie

După cum am mai spus: când se aliniază piticii nu mă pot opune! Se potolesc numai după ce execut ce vor ei! Tre’ să-i pun la punct într-o zi, dar deocamdată mă distrez.

Ornament de perete

Cum să-i zic altfel? Tablou nu e, medalion nu e...

ornament rotund cu floare confectionata in tehnica iris folding

Oricum, ornamentul nu are legătur
ă cu ornamentele de brad. Am „remediat” ceea ce am lucrat pentru prima dată în tehnica iris folding

Nu mi-a plăcut ce mi-a reușit atunci așa că m-am străduit să fac obiectul mai frumușel.

ornament rotund portocaliu cu un rotund verde inscris si o floare lucrata iris folding.

„Rama” este din ață aurie, lucioasă, răsucită; conturul florii e făcut cu lipici cu sclipici.

Tablouri cu ramă neagră din plastic

Am montat aceste „tablouri” cândva în primăvară. Pentru că am doar rame negre am lipit pe ele romburi colorate (tot din plastic). Latura lungă a ramei are 28 cm, latura scurta 20 cm.

o pisica neagra si un caine alb in cos, imagine inramata

Imaginile sunt decupate din calendare.

imaginea unui cal, inramata

Se cam „pierde” imaginea între romburi dar nu mi s-a părut potrivită nici doar rama neagră – pentru alt gen de imagini poate că s-ar potrivi mai bine ramă neagră și îngustă, dar asta voi afla cu altă ocazie.

30 de comentarii:

  1. Dar de ce ai pus în ramă căluți, cățeluși și pisicuțe din calendar, când ai tu cătelușul tău. N-ai fotografii frumoase cu el? Anyway, te felicit pentru migala și răbdarea cu care ai făcut totul. La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur sa te revad aici, Jo! ❤
      Am fotografii cu vietatile, dar... Adevarul e ca nici nu m-am gandit sa fac asa. :)) Oricum, trebuie sa le duc "la listat"... 😊 Muuult mai comod sa decupez din calendare.
      Iti multumesc pentru apreciere, vizita si urare!
      La multi ani!

      Ștergere
  2. Imi plac tare mult fulgii acestia - stiu sigur ca am facut si eu intr-un an o gramada (i-am folosit ca sa ornez si pachetele). Am facut ceva de gen in copilarie, la scoala... sau acasa cu mami (Si ghirlande faceam... ooooohhhh ce de amintiri :D).
    Nu am facut din staniol insa - ti-au iesit foarte frumosi, ti-am zis! :D
    E foarte interesant asa, cu rosu! :)
    Fesul este foarte reusit :D - si eu am niste mici ornamente pastrate de pe la niste slapi (de la Ralu).Ah, sau stai.. cred ca erau balerini. :)) - am folosit la un proiect elemente - tocmai mi-am amintit ca trebuie sa caut unul dintre elemente ca s-a dezlipit banda dublu adeziva si am constata ca lipseste :O.
    Revenind - casetele sunt faine :D. Eu am facut cosulete impletite intr-un timp. Si acum as face - e foarte fain :)). Dar dureaza putin pana faci materia prima.
    Ornamentul - credeam ca l-ai facut la tema rosu / verde :))). Serios. Sa stii ca ar merge foarte bine (cel putin eu eram sigura ca pentru asta l-ai facut). Pana sa citesc. Ar merge si la auriu / sclipici .. daca stau sa ma gandesc bine :))). Dar mi se pare foarte interesant!!!! Cum este realizat,vreau sa zic - tehnica!
    Imi plac si ramele - sunt f tari chestiutele astea de plastic colorat :D Imi amintesc de copilarie.. de alte vremuri :)
    Pup cu draaaag!!! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru prima data am decupat fulgi de nea... Ti-am zis (parca): primul l-am decupat gresit si am obtinut un fulg "dezintegrat". Nu m-as fi gandit sa le atasez la cadouri... Cand zic ca n-am imaginatie la de-astea stiu ce zic! :)))
      Ma descurc greu cu "impletitul" cosurilor! Am senzatia ca mi se rasuceste creierul! :)) Cutiutele, insa, le-am facut cu spor! La ceva mai mare nu stiu daca m-as inhama... 😊
      Ornamentul cu portocaliu e facut cu cateva luni in urma - nu poate fi luat in considerare la concurs.
      Am o multime de romburi colorate (de cand am lucrat cercei) si nu prea stiu la ce sa le folosesc... Mie-mi amintesc de tinerete! :))
      Iti multumesc pentru aprecieri, Rux draga!
      Pupici! 💕

      Ștergere
  3. Bravo, Diana! Mie-mi plac toate, dar cutia aia m-a impresionat tare. E frumuşică tare! Să ai o zi bună! Potecuţa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, Potecuta!
      Mi-a facut maaare placere sa fac tuburi din hartie si sa le lipesc. A fost mai distractiv decat ma asteptam. 😊
      Seara frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  4. O gramada de idei noi in aceasta postare. Sa nu te opui alinierii piticilor, ca nu e bine! Sunt deosebite si prezentarile. O sugestie: am dat cu lac o suprafata si apoi am pudrat sclipici. Sta foarte bine si asa. Iar casetutele ma atrag mult. Am si eu in plan deva similar, dar categoric acum nu intra in program. La fetru nu am inteles de ce nu ai cusut cele doua laterale. Nu era mai usor ulterior? Iar irisul este perfect ca ornament, de ce nu? Calutul este preferatul meu! Ideea cu bucatelele lipite pe rama este super!
    Bravo, Diana! Vad ca ai mai avut energie pentru a mai continua. Eu am canalizat-o pentru a mai zapaci plantele...
    Pupici si spor la tot!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi s-a mai spus ca nu-i bine sa ma pun cu piticii, dar... mvai! 😂
      Multumesc pentru ideea cu lacul si apoi presarat sclipici - nu am ales varianta gandindu-ma sa nu se intample cum am patit la o oja cu sclipici in ea: se usca oja (pe unghii) si cadea sclipiciul.
      Eeee! E mai dificil de cusut decat de lipit. 😊 Ar fi trebuit sa cos "pe fatza" si la cum cos eu cu mâna... Apoi... trebuie sa impung cu acul. 😊 Asa a fost simplu si rapid: am lasat "rezerva" la triunghiul rosu si am lipit.
      Iti multumesc, Suzana draga! ❤
      De energie nu duc lipsa, de timp. Apoi, chiar daca nu ma calific pentru concurs vreau sa fiu acolo pana la final.
      Plantele... Uffff! Le-am neglijat ceva de speriat in acest an! Si ma mir ca regina noptii s-a uscat, ca numai un "trandafir japonez" a avut o floare... Craciunelul e in balcon, si e frig... Are bobocei si il las acolo pentru ca e... culcus de gugustiuc! (am un gugustiuc in balcon) 😊
      Spor la toate si la tine! Pupici! 😘 💕

      Ștergere
    2. Cum? Cum ai un gugustiuc in balcon? Parca il aveai inchis. Nu-mi vine a crede! Apropo, cand am spus lac, nu era de unghii, era lacul ala, vernis pentru acoperire culori! Pup si zile cu spor!😘❤️

      Ștergere
    3. Era pui cand l-am gasit in iarba, in august. Nu am gasit cuibul, nu am ajuns sa-l asez pe o creanga aflata la inaltime si n-am vrut sa-l las la cheremul pisicilor - sunt doua care vaneaza, urca usor in arbusti... Nu stia sa manance singur, nu stia sa zboare - acum stie, dar mi-e teama sa-l eliberez pentru ca e foarte frig, gugustiucii sunt teritoriali si e posibil sa-l bata... La primavara - sper! - are mai multe sanse de supravietuire.

      Hahaha! Pentru ca cel mai adesea folosesc lac pentru unghii/oja nu prea aveam cum sa ma gandesc la alt fel de lac! 😂 Deh!
      Multumesc, la fel! Pupici! ❤ 😘

      Ștergere
  5. Olá Diana!

    Tenho uma enorme admiração por trabalhos artesanais.
    Mas confesso que eu não tenho nenhuma habilidade para fazer.
    Tenha uma semana repleta de luz
    Abraços loiva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Olá Loiva!
      Admiro o artesanato, mas não posso dizer que sou bom nisso. Talvez você não seja bom em artesanato, mas é um artista nos trabalhos que faz no computador.
      Obrigado! Desejo-lhe uma boa semana!
      Abraços.

      Ștergere
  6. Cred că la școala primară am decupat fulgi! De atunci nu am mai incercat!
    Oricum ți-au ieșit toate foarte frumos! Felicitări!
    App...eu printez fotografiile online și-mi vin la ușă prin curier. Sunt mai ieftine decât le-aș face în oraș. Folosesc siteul cewe.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine, inclusiv in desene, fulgii de nea erau puncte albe. 😊
      E o idee! Acum, ca zici, mi-am amintit ca e in oras o firma care se ocupa cu listari fel de fel (inclusiv fotografii) si carora le putem trimite materialele prin e-mail, apoi mergem dupa ele cand ne anunta ca-s gata.
      Multumesc pentru apreciere si pentru ideea pentru foto! Sa le primesc prin curier e si mai simplu/comod. 😊

      Ștergere
  7. Sunt reușite.
    Sărbători cu bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  8. Deci, de cele două ornamente din tema numai spun, că am comentat la momentul când le-ai pus.
    Cutiile araă minunat, mă bucur ca te-am putut inspira.
    Ornamentul cu agățătoare, irisul, merge cum spuneau și Rux și Suzana, la tema cu sclipici.
    Ramele foto sunt frumoase.Chiar mă intrebam de la ce sunt romburile.
    Te rog să adaugi în tabel si această postare, dar si pe cea de la grupa 3 de ornamente, chiar dacă nu ai toate ornamentele minime. Aia intră doar la departajare pentru premiu, dar tu ai lucrat din ornamente pentru concurs si nu e interzisă inscrierea în tabel chiar si cu un singur ornament.
    PS: Eu din start nu pot participa la concurs ca sunt organizatoarea, dar tocmai am pus link-uruile în tabel. Hai să fie și ale tale acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Muuulte m-au inspirat (si) pe blogul tau - unele am reusit sa le fac si eu (mai mult sau mai putin), altele nu-mi ies si mai sunt cele la care nu ma incumet. 😊

      M-am gandit ca neavand trei ornamente nu e cazul sa inscriu postarile, mai ales ca am adaugat si unele facute cu luni in urma - adica, tocmai de aceea am adaugat si altele, gandind ca nu trebuie inscrise postarile, dar ma bucur sa stiu ca e ok (ma gandeam sa nu incurce cand "random" determina castigatoarea)

      Ștergere
    2. Da, nu folosesc random pentru desemnarea căstigătoare, cel puțin nu de data asta. Nu mă încurcă absolut deloc. Mă bucur că ai adaugat link-urile.

      Ștergere
    3. Multumesc ca mi-ai spus ca pot adauga link-urile. 😊
      Ieri si azi am reusit sa lucrez un glob din fasii de carton (dupa modelul celui facut de tine) - sper sa il fotografiez in timp util (nu pentru concurs, nu!!) 😊 Oricum, va fi o postare distincta pentru ca de-o actualizez pe aceasta va fi cam plictisitor pentru cei care deja au trecut pe aici.

      Ștergere
    4. Nu cred ca va fi plictisitor pentru nimeni, doar că e posibil să scape din vedere dacă nu are postare separat. Apropo, l-am văzut că mi-a apărut în blogrol. Felicitări.

      Ștergere
    5. Cam in sensul acesta m-am gandit: posibil sa nu fi reusit sa "accentuez" pozele nou adaugate, ceea ce ar fi putut lua timp celor care reveneau aici. 😊
      Iti multumesc!

      Ștergere
  9. Am venit la colindat și am văzut și admirat de toate podoabele. Ești grozavă. Sincer, sincer. Poate doar când aveam copiii mici am avut atâta răbdare. Și mi-am amintit. Pe când eram tânără și săracă, că acum nu mai sunt tânără :P , l-am rugat pe băiețel să îmi facă desene cu cai verzi pe foi de bloc. Am avut pereții plini de cai verzi. Jur. Mai vin pe la tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru complimente! 💕
      Simpatic! 😂 Tanara nu mai sunt nici eu, si am avut cai verzi direct pe pereti - am rugat o prietena sa deseneze trei caluti pe unul dintre peretii dormitorului meu (care era si birou, si "camera de primire") - si i-am colorat cu verde. Fara exceptie, cei care-i vedeau izbucneau in râs (acum râd eu, de ce-mi aduc aminte!)
      Banuiesc ca si cei care-i vedeau pe ai tai se distrau! Adica, nu prea poti ramane serios cand vezi zicala "transpusa" pe pereti. 😂
      (zugravul care, peste ani, a curatat vopseaua verde n-a prea avut chef e râs) 😊
      Te astept cu drag! ❤

      Ștergere
  10. Ai realizat lucruri frumoase, interesant create deși uneori te întrebi de ce așa și nu altfel...dar inspirația te duce pe cărări nebănuite, nu-i așa ?
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam asa ceva cu inspiratia... 😊 Incep in gand cu ceva anume si pe masura ce avansez pare ca materialele "cer" altceva - sau lipsa mea de experienta in unele determina schimbarea planului. 😊
      Multumesc pentru compliment.
      Pupici! ❤

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.