2022-12-11

Ornamente brad 1-6 decembrie 2022

În luna decembrie, cu multele ei sărbători, am senzația că timpul curge mai repede pentru că abia mă trezesc (aproape în zori de zi), clipesc de câteva ori și e deja seară – spre noapte.

Acceptând provocarea Adventul fotografic știam că nu pot face față zi de zi unei postări cu fotografii și confecționare de ornamente pentru bradul de Crăciun. De ce am intrat în joc, totuși? Îmi plac „colegele de atelier” – în primul rând. Apoi, pentru că îmi place să meșteresc una-alta și aceasta e o super ocazie, dar am intrat în joc și pentru că mi-am spus ceva de genul „poate reușesc să organizez lucrurile”. Poate – doar poate! - aș fi reușit să postez la timp fără să se adune și altele la cele obișnuite.

Pentru jocul-concurs Ornamente de brad (săptămâna 1-6 decembrie) am reușit să definitivez ornamentele.

1 decembrie: tricolorul. Acum, când privesc cojile de fistic colorate în roșu, galben și albastru mă întreb unde mi-o fi fost mintea când am ales să-l fac? L-am făcut, îl prezint:

coji de fistic liite pe ata si colorate in rosu, galben si albastru

2 decembrie:
cadou. La capitolul cadou m-am descurcat ceva mai bine: am făcut trei, dar aici prezint un al patrulea – e cutiuța în care am „împachetat” gnomul pe care l-am oferit în dar.

cutie cilindrica de ambalat, din carton invelit in staniol

Cutia e din carton de la rola de șervețele, învelit în staniol.

confectionare cutie cilindrica pentru cadouri

3 decembrie:
conuri de brad. Atunci când culeg conurile sunt, de regulă, „strânse” – dar aproape imediat se deschid și nu mai păstrează formă asemănătoare unei lumânări, ci iau forma unui brăduț, așa că nu mă descurc nici cu ele foarte bine.

con de brad atins cu vopsea alba si sclipici si cu funda aurie

Conului vopsit cu alb și „suflat” cu sclipici (care nu lucește în poză) i-am atașat o fundă aurie (care nu lucește-n poză).

4 decembrie: clopoței. Am confecționat clopoței din carton portocaliu decorat (un fel de-a spune) cu ojă argintie – după modelul prezentat de Niko. Cred că nu am „rulat” suficient rotundurile din carton și clopoțeii mei arată altfel decât cei pe care i-am imitat – să mă mai bazez și altădată pe memorie!

clootei portocalii cu argintiu, din carton

Clopo
țelul din metal a fost cândva în colivia papagalului alb (peruș) Kiki.
clootel din metal, reconditionat

L-am recondiționat cu lac, sclipici argintiu și iar lac (să nu
zboare sclipiciul) – agățătoarea e dintr-o agrafă pentru hârtii.
etape reconditionare clopotel din metal

5 decembrie: cizmuliță. Șoricelul Bo se întreba ce este obiectul roșu din zăpadă. Între timp a aflat că e o cizmuliță. De fapt, acum sunt două: cizmulițe pentru Moș Nicolae – sau ale lui Moș Nicolae?! Nu e prea sigur.

cizmulite rosii decoratiune de Craciun si Mos Nicolae

Le-am confecționat din două pet-uri inspirându-mă dintr-un video recomandat de
Nikoun link în text, spre final
etape confectionare cizmulite decoratiune din pet invelit in velur rosu, ornate cu margelute argintii si catarame cu strasuri

Sigur că sunt departe de sursa de inspirație dar... pe acolo, cu ce-am avut prin casă. M
ărgeluțele sunt de la o jaluzea verticală desființată (le-am argintat cu ojă).
Cataramele sunt grele și din acest motiv cizmulițele nu prea se potrivesc agățate pe ramuri de brad fragile, deși au „agățători” în spate (am gândit cu întârziere când am ales cataramele dar altele – ușoare și sclipicioase – nu am avut).

6 decembrie: îngeraș. În viteză, nu mi-am amintit că am un îngeraș auriu pe undeva așa că am prins în brăduț un îngeraș (vorbă să fie!) stilizat, confecționat (transformat) cu ani în urmă dintr-o floare de rever de la o nuntă. M-am gândit, totuși, să confecționez un îngeraș și l-am făcut din pene și fulgi de guguștiuc. 

ornament ingeras din fulgi de gugustiuc si cap din perla

N-am jumulit niciun guguștiuc, doar am adunat pene și fulgi de care guguștiucul se scutura.

tipar aripi de inger confectionat din folie de plastic transparenta si fulgii lipiti pe folie si

Urmează să „documentez” celelalte zile pe care le va petrece prin pădure șoricelul Bo.

14 comentarii:

  1. Iti imaginezi ca deja de la partea cu (” nu luceste in poza”) sunt cu gura pana la urechi si rad pe infundate (cred ca ti-am mai spus ca rezonez foarte bine cu umorul tau, nu? daca nu, ti-am spus acum,hehe).

    Am revazut cu placere o parte dintre decoratiunile pe care le stiam si am decoperit cu bucurie noile tale creatii - si mi-am placut tare tare mult. Abia astept sa vad ce mai zice Bo, iti dai seama.

    Cred ca si eu am clopotel ca acela pe care l-ai restilizat. Acum stau si ma intreb unde l-am pus ultima oara - dar il vad si ii aud si sunetul (semn ca e cam cazul sa merg la somn - dupa cum imi sugereaza si Kouki care e la al nu stiu catelea somn deja .. hahaha).
    Ce fain ca ai facut inca o cizmulita si ce frumos le-ai decorat (tu cred ca vrei sa faci un Mos Craciun care sa incape in ele.. saaaaau, poate ca tu si cu Bo, v-ati gandit ca mosul o sa le incerce cand vine la voi, de Craciun si fiind cataramele atat de grele, nu va mai putea pleca .. hmmm :D.

    Am si eu cateva pene (nici eu nu am jumulit nimic, pe cuvant! :D)
    Foarte frumoasa cutia noua! (cea de la Gnom)
    Mie nu mi s-a intamplat sa se desfaca conurile :O. Am unele lunguiete si am si unele mai mici .. Cred totusi ca sunt de la specii diferite. Dar ce fain ca ai observat fenomenul!!
    As vrea un con de la un brad argintiu - nu stiu ce m-a apucat, cred ca tot de la ora tarzie :)).
    revenind insa la conul (care refuza sa sclipiceasca in poza) - imi place mult decoratiunea. Ahhh... ah.. stai putin ca revin la comentariu - cred ca tocmai mi s-au deschis conurile lunguiete :))))) - le-am avut pe balcon, intr-o punga. Am senzatia ca acum s-au mai implinit, parca nu mai sunt atat de subtirele. Verific maine pe zi. Sa nu ma entuziasmez degeaba.
    Am sa inchei acum, privind ingerasul ce isi odihneste aripioarele pufoase, poposind in bradut!!
    Pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Rux, iti multumesc!
      Intalnindu-te pe tine (online) am inceput sa ma agit pe aici (ca sifonul - vorba stramosilor!) confectionand fel de fel - unele "fel" fiind atat de "chicioase" (pe românește) incat cei cu simt artistic cred ca se intreaba (chiar daca numai in gand) :)) de ce ii chinui cu operele mele de arta. Am un raspuns foarte bine argumentat: "pentru ca because pot". 😊 Daca nu joc cu cei care stiu lucra, cum as putea invata? E?! 😊

      E foarte posibil sa fie pe undeva la tine un astfel de clopotel! La cate ai mesterit de-a lungul timpului... Uau! (si nu le-am vazut pe toate!)
      Sa-mi zici, te rog, secretul de a mentine solzii conurilor stransi (dar si daca au "inflorit" cei pe care ii ai in balon). 😊
      Probabil ca as afla pe net cum sa-i pastrez "neinfloriti" (nu mi-a dat prin cap sa caut - pana acum).
      Hahaha! N-ar fi rau sa stea Mos Craciun mai mult pe aici dar nu l-as retine definitiv - nu vreau sa fiu "oama are l-a sechestrat pe Mos Craciun"! :))))
      Ingerasul din fulgi imi place atat de mult incat nu va fi ascuns in cutiile cu ornamente pentru brad; e asa de catifelat la atingere, pare atat de... firav! 😊
      Zi frumoasa iti doresc! Pupici cu drag! ❤

      Ștergere
    2. Cred ca secretul a fost ca au stat pe balcon, la rece - cum i-am bagat in casa la recre parca s-au deschis putin si ei.... Totusi asta vara nu s-au deschis pe balcon (si era mai cald - dar ce e drept e ca in umbra balconul asta). Eu nici nu am observat pana acum. :)))) Adevarul este ca celelalte conuri nu s-au manifestat - dar acestea mai lungi, da, pare ca s-au schimbat.

      Clopotelul tau argintiu (fost argintiu) e handmade? :O. Al meu nu.. adica e din copilarie...

      Si eu ma bucur mult ca ne jucam creativ impreuna. Dar stii deja, asa-i? :*

      Ștergere
  2. Wow, ce colecție frumoasă ai adunat aici.
    1.De ce nu îți place tricolorul din fistic? Mie mi se pare fruos.
    2.Staniol de la bomboane? Și eu il colecționez și uneori și uit că îl am, Frumoasă cutia.
    3. Mie îmi plac conurile înflorite. Spunem impropriu con de brad când cel mai des folosim conul de pin. Cel de brad e chiar acesta care l-al folosit tu.
    4.Ț-ai ieșit foarte frumoși clopoțeii și cei de hârtie și cel stilizat.
    5. Cizmulițele sunt minunate, o pereche pe cinste.
    6. Nu folosesc de obicei pene. Am avt odată demult o tentativă de a lucra cu ele și mi-am cumpărat fulgi.pene colorate, dar nu mai știu de ce, nu prea m-au încântat. Sunt și acum undeva ăntr-o cuite și doar ocupă spațiu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ha-Ha, mi-a placut maxim ultima fraza, aia cu " N-am jumulit niciun guguștiuc, doar am adunat pene și fulgi de care guguștiucul se scutura."
    Apropos de gugustiuci, am primit unul de ziua mea ! A venit de afara, s-a bagat pe pervaz dupa perdea si de 3 zile sta la caldura, cu apa si mincare ( i-am lasat gemul intredeschis ca sa poata iesi cind doreste, zi-noapte ). Sta la distanta de porumbeii mei, nu se amesteca si refuz asa manince impreuna cu ei. E foarte delicat, nu zboara prin casa, nu face zgomot ... nici nu stii ca e in casa. Avem pet !

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana, esti simpatica foc cum ti-ai descris operele.Si fac si eu ca Rux. Oare unde e clopotelul meu metalic? Cizmulitele sunt faine tare. Si apropo de conuri. Vazusem un tutorial in care puse in apa, asa, pe orizonatala si avand semintele in ele, incep sa apara ramurele. Cred ca e si pe blog undeva cu subiecte de gradinarit. Insa dupa ce s-au deschis fiind in apa, nu era nici o samanta prin ele. Cam ciudat. Asa ca experimentul l-am reportat pentru la anul, daca gasesc vreun con dotat cu ceea ce ii trebuie.
    Imi place ingerasul, ti-am mai zis. Dar poza aia din stanga penelor gri, initial am vazut o radiografie de plamani...😊 apoi o entitate sau chiar doua, nu mai stiu exact. Ca am baut putin vin... Dar doar putin, pe cuvant!
    Spor si la alte decoratiuni, Diana draga! Seara buna si o saptamana usoara!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  5. They all look so beautiful and creative. Thanks for sharing. Have a good week :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Lindos adornos me gustaron como te quedaron las botas. Te mando un beso.

    RăspundețiȘtergere
  7. Olá Diana!

    Muito lindos seus enfeites,parabéns
    Tenha uma semana repleta de luz
    Abraços Loiva

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare, tare frumoasă colecția ta! Nu se poate alege, se iau la pachet toate. Te felicit pentru toate! Potecuța.

    RăspundețiȘtergere
  9. I think all you decorations are very creative and lovely to look at. Here in the USA pinecones are used much in decorating, and they are always open with the seeds fallen out. They look so pretty with white snow and glitter. This post reminds me of when I was a child and always making decorations out of whatever I could find. I have a smile in my heart reading this post. I don't understand the Advent, but I'm going to find out. I wish you the best this wonderful season.

    RăspundețiȘtergere
  10. What lovely handmade decorations my friend. Enjoy this blessed season. It's busy but oh so beautiful.

    Happy Yule and biggest hugs xoxo

    RăspundețiȘtergere
  11. cizmulitele sunt nemaipomenite

    RăspundețiȘtergere
  12. Hei, te-ai descurcat minunat cu toate decorațiunile ! Mi-au plăcut mult ! Nici eu nu am stat prea bine în ultima perioadă cu distribuirea corectă a timpului.🙃🙂
    pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.