2020-03-02

Liviu Cornel Babeș. In memoriam

Liviu Cornel Babeș a fost un român născut in Brașov care a ales o moarte cruntă în semn de protest împotriva unui regim asupritor, împotriva unor conducători de stat analfabeți funcțional. A fost modul lui de a protesta împotriva abuzurilor și încălcărilor de drepturi ale regimului comunist.
Sunt unele voci care spun: “Și, avem drepturi, ce facem cu ele dacă avem salarii mici?” Le spun acestora: “Le aveți degeaba drepturile dacă nu pretindeți să le primiți, dacă nu le cunoașteți, dacă nu aveți curaj să le câștigați - să vă exercitați drepturile depinde de voi.”
Liviu Cornel Babeș a murit și pentru ca noi să nu ne nenorocim dorind să fim tratați ca cetățeni liberi, nu precum întemnițații dintr-o închisoare de maximă siguranță.
Liviu Cornel Babeș a protestat pe pârtia de schi “Bradu” din Poiana Brașov, în 2 martie 1989, incendiindu-se, o torță vie pe albul zăpezii. Nu trecuseră doi ani de la înăbușirea revoltei muncitorilor în 1987 când la Brașov au fost torturați zeci de oameni. Gestul său a ajuns la cunoștința europenilor aflați dincolo de Cortina de Fier.
Ar fi indicat să nu mai permitem și altor politicieni semidocți și aroganți să ne aducă la limita rezistenței.

Mesajul președintelui Iohannis, in 2 martie 2019:
În urmă cu exact 30 de ani, Liviu Cornel Babeş şi-a dat foc pe pârtia Bradul din Poiana Braşov în semn de protest faţă de abuzurile şi fărădelegile regimului comunist. Gestul său temerar reprezintă una dintre paginile pline de eroism şi, în acelaşi timp, de dramatism din istoria noastră recentă. Spre disperarea regimului comunist, prin jertfa sa, despre care s-a aflat rapid în presa internaţională, Liviu Babeş a spus lumii întregi că poporul român era asuprit, iar România trăia, acum trei decenii, una dintre cele mai negre perioade din istoria sa. Liviu Babeş a renunţat la viaţa sa pentru un adevăr.
El şi-a continuat însă existenţa în memoria noastră devenind astfel un învingător. Există multe feluri de a ne aminti de jertfa sa. Unul dintre acestea este să înlocuim cuvintele cu fapte. Să nu ne mai lăsăm minţiţi, manipulaţi! Să nu mai lăsăm niciodată un regim abuziv să calce în picioare legea şi drepturile noastre! Să nu mai trăim niciodată în minciună şi frică!

12 comentarii:

  1. Frumos omagiu ai adus lui Liviu Cornel Babes. Dansul s-a sacrificat incercand sa atraga atentia, sa ne ajute sa fim liberi, dar acum sunt destul de putini cei ce-si amintesc. Multumesc. :) O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu iti multumesc, Ina, pentru ca te-ai oprit o clipa si te-ai gandit la el.
      Zi buna iti doresc si eu!

      Ștergere
  2. L-am intrebat pe sotul meu daca stie cine a fost si bineinteles ca micul meu istoric stia. Eu nu sunt atat de bine informata cand vine vorba de istorie dar stiu ca mi-a povestit de el. Nu am tinut eu minte cum il cheama dar stiam de el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E firesc sa nu-i cunoastem pe toti cei care s-au sacrificat intr-un fel sau altul luptand impotriva unui regim ca cel comunist din Ro. Nu stiai cum il cheama, dar stii ca a existat.
      Multumesc ca te-ai oprit o clipa aici.

      Ștergere
  3. Veșnica pomenire!Recunosc, am aflat relativ recent (un an, doi) despre protestul lui Liviu Corneliu Babeș. :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre acesti oameni se vorbeste tot mai putin si, in general, o zi pe an.
      :( Daca nici in orasul natal nu este foarte cunoscut numele lui (unii stiu numele, dar nu stiu cine a fost...)...
      Multumesc ca te-ai oprit o clipa aici.

      Ștergere
  4. Multumesc pentru acest memento, Diana draga! Un omagiu special, asa cum numai tu stii sa faci!
    O saptamana senina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu iti multumesc, pentru ca te-ai oprit o clipa si aici.
      Oh, Suzana draga! Ma magulesti si nu cred ca merit. Activez serios pe acest blog din 2012, dar azi e a treia oara cand scriu despre el. Nu l-am uitat, dar nu am stiut ce sa scriu - nu stiu ce sa scriu/sa spun in astfel de momente.
      Multumesc! Saptamana senina iti doresc sa ai si tu!

      Ștergere
    2. Diana, in primulrand nu te magulesc, pentru ca nu am nici un motiv.
      Si esti de multe ori prea aspra cu tine, ceea ce in opinia mea este un subiect asupra caruia ti-ar fi de folos sa 'meditezi'. Sper sa nu te supere aceste cuvinte, insa toate ideile principale izvorasc de aici, de cum ne interpretam si vedem. Si eu am mult de lucru la acest capitol! :D
      Nu conteaza a cata oara, conteaza ca printre duimul de ganduri avute au poposit si acestea, despre un om special, pentru noi toti. Astfel de oameni au fost rari si merita pretuiti cum se cuvine!

      Numai bine si inspirat! Pupici! <3

      Ștergere
    3. Draga mea Suzana, ai dreptate, intr-o anumita masura, dar nu sunt prea aspra cu mine - nu prea stiu sa primesc laude. Am atat de multe defecte si atat de multe de invatat! :) E si motivul pentru care am ales ca motto un citat din "Jurnalul filosofic" al lui C-tin Noica. :) Sigur, nimeni nu-i perfect - nici macar nu tind spre perfectiune, dar mai corectez ce poate fi corectat (imi place sa cred asta). :)
      Iti multumesc din suflet pentru cuvintele tale. Te imbratisez cu drag!
      Multumesc! La fel iti doresc si eu tie! Pupicios! <3

      Ștergere
  5. E bine ca l-ai amintit, pt ca unii iau libertatea prea in neserios...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Mona.
      daca nu inteleg, toti, ce inseamna libertate... (si cat de usor poate fi ingradita)

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.