2012-10-02

Leapșa: Aproape retorică

X-pert a preluat leapșa de la Rudolph Aspirant și a oferit-o fără dedicație, așa că am preluat-o.
1. Câți ani ai avea dacă nu ai ști câți ani ai?
30 de ani, aș zice…
2. Dacă speranța medie de viață ar fi numai de 40 de ani, ce ai face diferit de ce faci acuma?
Aș spune lucrurilor pe nume, fără să mă mai încurc în “amănunte”: m-am plicitist de-un loc de muncă nu mai stau pe gânduri, plec; nu mă mai simt bine lăngă cineva îi spun pa! e.t.c.
3. Cu cât ai contribuit procentual la cursul vieții tale de până acuma?
Cred că 90% mi se datorează faptul că am ales drumul cel mai scurt către ratare! Dar mai e timp pentru o eventuală revenire!
4. Există vreun lucru pe care îl faci cu totul altfel decât crezi că îl fac alți oameni?
Probabil ca da… dar depinde care alți oameni și despre ce e vorba în concret.
5. De ce crezi că lucrurile care te fac pe tine fericit nu îi fac pe toți ceilalți la fel de fericiți?
Poate pentru că fiecare simte fericire la alți stimuli, în funcție de “construcția internă”! Nu e frumos ce e frumos, e frumos ce-mi place mie – zice un proverb. Lucrurile, in sine, nu mă fac fericită, dar un lucru primit în dar (ca exemplu) m-ar face fericită – gestul celui care oferă m-ar face fericită.
6. Există vreun lucru inutil în jurul tău pe care este cazul să îl arunci?
Cred că nu. Sunt câteva lucruri care nu mai sunt folosite, dar sunt “de colecție”.
7. Ce este mai rău: să plece un prieten de lângă tine, sau să pierzi prietenia cuiva care trăiește aproape de tine?
Să plece un prieten. Cine încetează să îmi fie prieten nu mi-a fost niciodata – e un proverb ce-ar trebui să devină “la modă” și n-am mai suferi, probabil, când un (pseudo)prieten ne trădează încrederea. Dar aceasta nu înseamnă că ne putem permite orice cu prietenii! Prietenia nu înseamnă “unul îl secătuiește pe celălalt”!
8. Pentru ce lucru anume te simți cel mai recunoscător?
Pentru înțelegerea pe care ceilalți mi-o arată, pentru răbdarea ce o dovedesc față de multele mele “incapacități”
9. Ți s-a împlinit deja până acuma cea mai mare spaimă?
Nu.
10. Când a fost ultima oară când ai mers în întuneric călăuzit doar de lumina blândă a unei idei în care credeai cu adevărat?
Cu mulți ani în urmă - și ideea s-a dovedit a nu fi bună, chiar dacă aveam convingerea că așa trebuie. V. pct. 3
11. Ai fi de acord să trăiești cu 10 ani mai puțin dacă ai putea deveni foarte-foarte frumos sau foarte-foarte faimos?
Pentru frumusețea trecătoare și/sau pentru faimă n-aș renunța la ani de viață! Și frumusețea și faimă sunt mari “consumatoare de energie”, sunt… obositoare – dar sunt oameni cărora le place! Mi-ar plăcea să fiu celebru în anonimat, dar nu în schimbul anilor din viață.
12. Ce ai face diferit dacă ai ști sigur că nu te va judeca nimeni pentru ce faci?
Am făcut ceea ce am simțit; mi-a părut rău că am supărat pe unii iar alții m-au “judecat”, dar asta e! Deci n-aș face ceva diferit.
13. Oare peste 5 ani îți vei aminti ce făceai azi? Dar ieri? Dar alaltăieri?
Memoria e destul de bună, dar nu “pe zile”. Nu-mi voi aminti. Voi ști doar că, într-o zi, am facut una-alta, dar nu voi putea determina momentul.
Cine dorește să preia leapșa este invitat!

4 comentarii:

  1. Nu cred ca preiau leapsa desii o primisem si de la Vienela, dar vreau sa îti spun ca e bine cum faci! Nu te uita înapoi si regreta! Si asta cere energie.... Am fost învatata de sotul meu sa car pe spate rucsacul cu lucruri frumoase si cele urate sa le las pe drum.
    O zi frumoasa Diana, asa caa tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Minnie.
      Am invatat... din reflex ca nu e bine sa regretam ce s-a intamplat, ce am facut in trecut...
      Tare imi place metafora rucsacului cu lucruri frumoase! :) E demna de "dat mai departe".

      Viata fericita alaturi de cei dragi!
      Cu drag,

      Ștergere
  2. Ti-o pasasem si eu, Diana, impreuna cu cateva intrebari de la Hapi. :))
    Cum este asta, celebru in anonimat?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O soseta belu si una verde! :) Vazusem titlul pe blogroll si am tot incercat sa accesez, dar dragul si tontul meu PC face mofturi si batea pasul pe loc! Am preluat intrebarile de la Hapi :)

      Celebru in anonimat... :)
      Sub pseudonim, ca exemplu. Esti X – un scriitor, jurnalist etc – ale carui scrieri sunt incitante si cautate. Toata lumea le discuta – pro si contra! Momentul fantastic – zic eu – este atunci cand esti provocat la o discutie pe tema si auzi criticile sau laudele si afli ce a vrut sa spuna, de fapt, scriitorul (care esti tu – si atunci afli ce ai vrut sa spui!), sau “afli” care e adevaratul scop al articolelor tale etc! :))
      Sau, esti anonimul care face donatii impresionante pentru diferite cauze! Toata lumea discuta despre tine dar nimeni nu stie ca e chiar in fata donatorului marinimos!
      Pe scurt: toata lumea vorbeste despre X dar nimeni nu stie cine este, insa toti sunt convinsi ca stiu cine este.
      Unii ar zice ca e minciuna sa faca cineva aceasta, ca e un mod de a insela increderea oamenilor dar il vad ca un mod de a face ceea ce-ti place, de a castiga bani, de a dona bani cui doresti si in acelasi timp - foarte important! - sa iti pastrezi linistea, armonia in viata personala si membri familiei sa nu fie "hartuiti" si nici tu sa nu fii "hartuit". E doar o idee, dar ar fi... "celebritate in anonimat" :)
      E chiar asa aiurea?! :)

      Viata fericita alaturi de cei dragi!
      Cu drag,

      Ștergere

Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.