Brașovul a făcut parte din lumea raliurilor de la prima
ediție a Campionatului Național, în 1969, când se organiza o competiție numită Raliul Narciselor, cu startul la Făgăraș
și sosirea la Brașov. Din anul 1971 competiția avea să se impună ca una de
prestigiu în campionat și datorită faptului că la începutul sezonului vremea
oferă surprize meteorologice de tot felul. Cea
mai nevricoasă vreme din lume! cum s-a exprimat scriitorul Meschendorfer
descriind vremea de la poalele Tâmpei.
Raliul din martie e prima etapă din Campionatul Național de
Raliuri Dunlop 2014 (a 43-a ediție) și se va desfășura între 20 și 22 martie,
prezentarea oficială, având loc joi, 20 martie, de la ora 19:30, în Piața
Sfatului.
Această primă etapă din Campionat se va desfășura numai pe
asfalt, pe un total de 480,41 km.
În prima zi, vineri, sunt programate specialele Pârâul Rece și
Râșnov, cele două speciale de noapte Valea Ohabei și Poiana Mărului, dar și
superspeciala Romtelecom Brașov Rally Show, desfășurata pe un traseu în centrul
orașului, ce trece pe lângă clădirile Primăriei și Prefecturii (pe la ora 20).
Sâmbătă vor fi parcurse specialele Poiana (Livada Poștei -
Poiana Brașov) și Râșnov - Pârâul Rece, ambele cu două treceri, și vor fi
alergate o dată specialele Babarunca și Cheia.
Cele două speciale, Valea Ohabei și Poiana Mărului nu au mai
fost alergate de patru ani în această configurație, iar profilul diferit față
de celelalte probe ale raliului, suprafața denivelată și capcanele date de
vizibilitatea unei probe de noapte pot oricând oferi surprize - afirmă
organizatorii.
Au confirmat prezența la start 49 de echipaje, în frunte cu
Francois Delecour / Dominique Savignoni, campionii din ultimele două sezoane,
care sunt și mari favoriți la câștigarea întrecerii brașovene, alergând cu
aceeași mașină care le-a adus dominația supremă în campionat în ultimii doi
ani, Peugeot 207 S2000.
Tess Rally Romtelecom este organizat cu sprijinul Primăriei
și Consiliului Local Brașov și este susținut, între alții, de Romtelecom - partener principal și de
partenerii oficiali Tess Brașov -
distribuitor Volkswagen și Audi, Lubexpert
- importator și distribuitor Mobil 1 în România și Hotel Aro Palace.
Cu ocazia competiției mai multe sectoare de drumuri naționale
vor fi temporar închise - în intervalul orar de desfășurare a concursului. Sectoarele
de legătură dintre probele speciale sunt parcurse în condiții de trafic obișnuit,
cu respectarea tuturor prevederilor Codului Rutier. Probele speciale sunt teste de viteză și pilotaj (îndemânare),
derulate pe trasee închise temporar circulației publice și se pot derula pe
drumuri asfaltate sau de macadam, mergând până la drumuri acoperite cu gheață
sau zăpadă, piloții încercând să evolueze cât mai rapid pe parcursul acestora.
Shakedown - cursa de testare, să zic așa - se desfășoară pe
traseul Hărman-Bod și amatorii de senzații deosebite au avut ocazia să
completeze un talon care, prin tragere la sorți, le va oferi ocazia de a sta pe
locul din dreapta al mașinilor de raliu în această cursă (vineri, între 08:00 și
13:00).
Calendarul
competițional 2014:
Raliul Brașovului
(asfalt): 21-22 martie; Raliul Aradului (macadam): 25-26 aprilie; Raliul Danube
Delta Rally (macadam): 23-24 mai; Raliul Clujului (asfalt): 13-14 iunie; Raliul
Bacăului (macadam / asfalt): 04-05 iulie; Raliul Iașiului (macadam): 05-06
septembrie; Raliul Harghita (macadam): 26-27 septembrie.
Actualizare 24 martie
Echipajul format
din Francois Delecour și Dominique Savignoni (francezii fiind favoriții)
a câștigat sâmbătă, 22 martie, etapa inaugurală - Raliul Brașovului, Tess Rally
Romtelecom Brașov 43 - a Campionatului Național de Raliuri.
Francezii (Peugeot 207 S2000) au încheiat traseul cu timpul
de 1 h 09 min 22 sec, devansând cu 13 secunde echipajul italian format din Marco
Tempestini și Lucio Baggio (Ford Fiesta R5) și cu 36 de secunde echipajul
format din Dan Gîrtofan și Adrian
Berghea (Skoda Fabia S2000).
Echipajul francez a câştigat 5 din totalul celor 11 probe
speciale; cinci au fost câștigate de Marco Tempestini și unul de Simone
Tempestini care, din păcate, pe Babarunca (proba speciala 9) a intrat cu viteză
într-un viraj și a ieșit de pe traseu, pierzând mult timp pentru a repune mașina
pe traseu și, prin urmare, și șansa de a termina în primii zece clasați.
Cele două probe speciale lungi de sâmbătă - Babarunca și
Cheia (a câte 27,67 km) - au jucat un rol hotărâtor în stabilirea clasamentului
final.
Etapa a doua a Campionatului Naţional de Raliuri, Raliul Aradului, va
avea loc pe 9-10 mai.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Va multumesc pentru ca sunteti aici. Comentariile sunt moderate deoarece e singura metoda pe care o stiu sa nu pierd vreun mesaj si sa evit mesajele nepotrivite. Le public imediat ce accesez blogul. Multumesc pentru intelegere.